Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Za wcześnie na lojalnego klienta

20 kwietnia 2005

Tanie linie lotnicze nie mają w swoich strategiach marketingowych programów lojalnościowych. W przypadku linii tradycyjnych jest odwrotnie – każda ma swój, niejednokrotnie jest to ten sam program dla linii pozostających w strategicznym sojuszu. Można się jednak spodziewać, że low costy też zaczną wprowadzać.

Be Sociable, Share!


Na razie żadna z tanich linii oferujących swe usługi w Polsce. Mało tego: żadna z nich oficjalnie nie przymierza się do jego uruchomienia. Na razie tanie linie są raczej w fazie krzepnięca i konsolidacji pomysłów na biznes. Jednak można się spodziewać, że w miarę upływu czasu programy lojalnościowe będą stopniowo wprowadzane do oferty tanich linii.

Na razie na przywiązanie pasażerów do własnej marki liczą linie tradycyjne. Sztandarowym przykładem jest program Miles&More w PLL LOT. Na konto uczestnika programu naliczane są mile za każdy odcinek podróży z LOT lub Lufthansą. Później za zgromadzone mile pasażer ma prawo do określonych zniżek podczas rezerwacji hotelu lub samochodu.

Z kolei linia SAS umożliwiła swoim pasażerom przystępowanie do programu EuroBonus za pośrednictwem internetu. Punkty za przeloty są rejestrowane na specjalnej karcie członkowskiej.

Kiedy zatem tanie linie zaczną liczyć na to, że ich pasażerowie będą bardziej przywiązani do danej marki? Okazuje się, że są już pierwsze jaskółki.

Linia Air Berlin, która co prawda nie działa już na polskim rynku, ale nadal przecież oferuje swoje usługi polskim klientom, posiada program Top Bonus. Zbierając mile uczestnik programu zbliża się do uzyskania darmowego lotu za określoną ich ilość, do zniżek w hotelach, firmach wynajmujących samochody itp. Program Top Bonus jest wspólnym przedsięwzięciem Air Berlin i NIKI. Obie linie kilka miesięcy temu zrezygnowały z latania do Polski.

Na razie żaden z low costów operujących w Polsce nie uruchamia własnego programu. Nieoficjalnie mówi się, że pierwszą linią, która to uczyni będzie WizzAir, która właśnie w tej sprawie rozesłała ankiety do niektórych swoich klientów z pytaniem o chęć wpłaty określonej sumy, która następnie miałaby być wykorzystywana do kupowania biletów. Czy tego typu innowacja zostanie wprowadzona w życie, dowiemy się niebawem. Nie wykluczone, że po udanym wprowadzeniu programu lojalnościowego przez jedną linię, inne low costy pójdą jej śladem.

PK

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 256

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie