Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Z paszportem z Katowic do Gdańska

25 marca 2005

Połączenie lotnicze Gdańska z Katowicami jest nielegalne. Tania linia lotnicza WizzAir, która planowała by samoloty lecące do Sztokholmu miały międzylądowanie w Gdańsku otrzymała zakaz jego uruchamiania. Polska straż graniczna uważa, że nie można łączyć komunikacji krajowej z międzynarodową. A przecież bilety na ten lot sprzedawane są od kilku miesięcy.

Be Sociable, Share!


Zamieszanie spowodowane zostało stanowiskiem śląskiego oddziału Straży Granicznej, która stwierdziła, że w świetle polskiego prawa nie może odbyć się lot, który jest połączeniem rejsu międzynarodowego i krajowego. Tymczasem WizzAir już od kilku miesięcy sprzedaje na niego bilety.

Według Straży Granicznej zezwolenie na taki lot oznaczałoby złamanie procedur kontroli granicznej. Dodatkowo, argumentują pogranicznicy, Polska nie jest jeszcze sygnatariuszem układu z Schengen, więc swobodny przepływ osób w naszym kraju nie może mieć miejsca.

Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że przecież w przeszłości loty zorganizowane na podobnej zasadzie już były uruchamiane przez innych przewoźników.

Tymczasem według przedstawicieli Straży Granicznej nie wiadomo kto jest odpowiedzialy za odprawy pasażerów podróżujących samolotem na trasie krajowo-międzynarodowej.

Dlatego aby połączenie było legalne, pasażerowie podróżujący z Katowic do Sztokholmu z międzylądowaniem w Gdańsku powinien wyjść z samolotu i poddać się odprawie granicznej. A zatem powinien rozpocząć nowy lot: z Gdańska do Sztokholmu, mimo że będzie korzystał z tego samego samolotu. A czy nie jest możliwe przeprowadzenie kontroli na lotnisku w Katowicach? Na to pytanie przedstawiciele Straży Granicznej nie potrafią udzielić odpowiedzi.
Na razie zajęcie mają prawnicy WizzAir, którzy głowią się jak doprowadzić do tego, by lot jednak mógł się odbyć.
Nasuwa się kolejne pytanie: czy Straż Graniczna, której tak bardzo zależy na przestrzeganiu rzeczywistych bądź wydumanych procedur nie powinna była zareagować wcześniej? Przecież kampania reklamująca rejsy była odpowiednio nagłośniona. Jeśli lot się nie odbędzie straty poniesie przewoźnik, który będzie musiał zwrócić pieniądze za zakupione bilety.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 770

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie