Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Wojna cenowa przewoźników – co na to klient?

9 sierpnia 2006

57% Polaków uważa, że linie lotnicze postępują nieuczciwie podając w reklamach ceny biletów na poziomie kilku lub kilkunastu złotych – wynika z raportu On Board PR „Wojna cenowa przewoźników – co na to klient?”

Be Sociable, Share!


Według raportu przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, 57% Polaków uważa, że linie lotnicze podając w reklamach ceny biletów na poziomie kilku lub kilkunastu złotych postępują nieuczciwe. Zaledwie 6% społeczeństwa nie ma wątpliwości w tym względzie. Raport przedstawia postawy i oczekiwania Polaków wobec linii lotniczych oraz zawiera rekomendacje dotyczące działań komunikacyjnych firm tej branży.

„Reklama mówiąca o przelotach za kilka złotych to sposób na zdobycie zainteresowania, ale rozczarowanie klientów rzeczywistymi kosztami może przynosić firmom fatalne skutki wizerunkowe w dłuższej perspektywie. Można zakładać, że prawne ograniczenia w tym względzie planowane przez Parlament Europejski spotkają się w Polsce z ciepłym przyjęciem” – komentuje Iwona Kubicz z firmy doradczej On Board PR – „Z punktu widzenia firm lotniczych warto komunikować szczególne cechy oferty, unikalne wartości, którymi kieruje się przewoźnik – one także mogą być wyróżnikiem na rynku”.

W raporcie przedstawiono też wyniki badania stanu wiedzy Polaków na temat źródeł różnic w cenach biletów lotniczych. Okazało się, że zdecydowana większość społeczeństwa identyfikuje wiele różnic dzielących tradycyjne linie lotnicze od linii niskokosztowych. Potrafi też wskazać elementy składające się na całkowite koszty podróży i koszty funkcjonowania firm lotniczych. Z badań wynika też, że 14% społeczeństwa jest zdania, że wyższe ceny biletów tradycyjnych przewoźników wynikają z ich chęci zysku.

„Wysoki poziom wiedzy na temat funkcjonowania rynku usług lotniczych to bardzo dobry sygnał dla przewoźników” – twierdzi Iwona Kubicz z On Board PR – „Klientom nie trzeba już tłumaczyć na czym mogą polegać oszczędności. Pod tym względem firmy lotnicze są w dużo lepszej sytuacji niż inne przedsiębiorstwa usługowe”.

Raport On Board PR oparty na badaniach PBS DGA określa też cechy, które wg Polaków powinny charakteryzować firmy lotnicze. Wśród najczęściej wskazywanych (71%) znalazła się troska o bezpieczeństwo. Dalej uplasowała się jakość (33% wskazań jako jednej z najważniejszych cech) i uczciwość (30%).

Be Sociable, Share!

Wizyt: 11 674

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie