Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Wizyta Dyrektora Generalnego IATA w ULC

Wizyta Dyrektora Generalnego IATA w ULC

23 marca 2005

Dyrektor Generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) Giovanni Bisignani złożył w poniedziałek oficjalną wizytę w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (ULC), podczas której podpisał z Prezesem ULC Krzysztofem Kapisem porozumienie w sprawie współpracy w dziedzinie szkoleniowej oraz omówił wyzwania stojące przed lotnictwem cywilnym.

Be Sociable, Share!


W podpisanym porozumieniu określone zostały ogólne zasady współpracy pomiędzy obiema instytucjami w dziedzinie szkoleń bezpieczeństwa i zarządzania w lotnictwie cywilnym, skierowanych do kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla. W celu realizacji tego założenia zostanie stworzone Centrum Szkoleniowo – Egzaminacyjne ULC pod auspicjami IATA.

Dotychczas IATA organizowała szkolenia dla lotnictwa cywilnego w swoich centrach znajdujących się w Montrealu, Genewie, Johannesburgu, Singapurze i Miami. Współpraca pomiędzy IATA i ULC tworzy możliwości korzystania ze szkoleń o identycznym standardzie w Warszawie, które poprzez dostosowany do lokalnych potrzeb program, swoją lokalizację i korzystną cenę, stanowić będą z pewnością atrakcyjną propozycję dla kadry zarządzającej lotnictwem z państw Europy Centralnej – powiedział podczas uroczystości Krzysztof Kapis, Prezes ULC.

Podczas wizyty dyskutowano również o sytuacji w lotnictwie cywilnym. IATA wskazała na problemy ograniczające dalszy rozwój lotnictwa cywilnego w Europie. Zdaniem Dyrektora Generalnego IATA konieczne jest szybkie wprowadzenie systemu Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (Single European Sky – SES). Opóźnienia w lotach oznaczają koszt 1,5 mld USD. Według IATA rosnące opłaty lotniskowe i nawigacyjne, rosnące ceny paliwa, w tym próby jego dodatkowego opodatkowania oraz wysokości stawek ubezpieczeniowych w lotnictwie cywilnym hamują jego rozwój i podwyższają koszty przewoźników, które odbijają się ostatecznie na cenie biletów i są ponoszone przez pasażerów. Nieefektywność systemu zdaniem Dyrektora Generalnego IATA może kosztować przewoźników nawet 5,9 mld EUR rocznie.

Odnosząc się bezpośrednio do Polski, Giovanni Bisignani wyraził zaniepokojenie powstałym ostatnio napięciem pomiędzy przewoźnikami lotniczymi a zarządzającymi portami lotniczymi, które dotyczyło wysokości propozycji nowych opłat lotniskowych. Jednocześnie Dyrektor Generalny IATA wyraził nadzieję, że ULC działając jako regulator, będzie nadal aktywnie uczestniczył w procesie znajdywania kompromisu pomiędzy podmiotami rynku lotniczego.

Prezes Krzysztof Kapis zapewnił, że w celu dalszego rozwoju polskiego rynku lotniczego Urząd Lotnictwa Cywilnego będzie kontynuował politykę równego, liberalnego i transparentnego podejścia do całego systemu, składającego się z portów lotniczych, przewoźników i zarządzających ruchem lotniczym.

PK

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 140

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie