Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Więcej lotów na Ukrainę

Więcej lotów na Ukrainę

7 kwietnia 2009

Do tej pory na Ukrainę można było polecieć z Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia i Gdańska. Teraz loty do naszego wschodniego sąsiada będą się odbywać także z Rzeszowa, Łodzi i Poznania.

Be Sociable, Share!


Nowe ustalenia dotyczące polsko-ukraińskiej umowy o transporcie lotniczym, umożliwiają zwiększenie liczby połączeń między oboma krajami. Na mocy umowy linie lotnicze latające z Polski mogą lądować w Kijowie, Lwowie, Odessie, Dniepropietrowsku, Symferopolu, Charkowie i Doniecku.

Już w styczniu na Ukrainę zaczął latać Wizz Air (trasa Katowice – Kijów). W maju LOT uruchomi rejsy z Warszawy do Dniepropietrowska i zwiększy liczbę połączeń do Lwowa do 10 tygodniowo.


Na podstawie PAP


/KY/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 113

Tagi:

Więcej lotów na Ukrainę

Więcej lotów na Ukrainę

13 marca 2008

Na Ukrainę można już polecieć nie tylko z Warszawy, ale także z Katowic i Krakowa. Linie lotnicze  mogą latać do Kijowa, Lwowa, Odessy i Dniepropietrowska.

Be Sociable, Share!


Nadal na Ukrainę polecimy tylko LOTem i AeroSvit Airlines. Pozostałe linie już nie mogą się doczekać dalszej liberalizacji rynku lotniczego na Ukrainie. Na razie na Ukrainę mogą latać z polskich portów lotniczych wszyscy przewoźnicy zarejestrowani na terenie Wspólnoty.

Muszą jednak uzyskać zgodę ULC i znaleźć partnera na Ukrainie. Oznacza to, że ta sama trasa musi być obsługiwana zarówno przez przewoźnika unijnego, jak i ukraińskiego. Nie ma tego wymogu wobec polskich linii. 


Do obsługi tras między Polską a Ukrainą przymierza się  węgierski Wizz Air. Także przedstawiciele Ryanaira są nim zainteresowani, ale na razie nie mówią o rozpoczęciu lotów w tych kierunkach. Norwegian, tani norweski przewoźnik, do obsługi tras z Polski na Ukrainę przymierzał się już rok temu. Jednak ze względu na specyfikę ukraińskiego prawa okazało się to niemożliwe. Norwegian lata ze skandynawskich lotnisk do Moskwy i Petersburga.


Specjaliści mówią, że po otwarciu swojego nieba przez Ukrainę, tamtejsze lotniska i operujące na nich linie przeżyją taki rozkwit, jaki od 2004 roku ma miejsce w Polsce. Najwięcej na tym skorzysta linia, która pojawi się na ukraińskim niebie pierwsza.


Na podstawie Rzeczpospolitej


/KY/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 466

Tagi:

Więcej lotów na Ukrainę

Więcej lotów na Ukrainę

3 listopada 2005

Przedstawiciele władz lotniczych Polski i Ukrainy uzgodnili nowe zapisy umowy o komunikacji lotniczej. Zliberalizowanie umowy umożliwi rozpoczęcie operacji z Polski na Ukrainę przez większą liczbę przewoźników, możliwe będzie również wykonywanie lotów do portów regionalnych.

Be Sociable, Share!


Do tej pory nie było to możliwe ze względu na restrykcyjne zapisy w polsko – ukraińskiej umowie lotniczej dotyczące taryf lotniczych oraz ze względu na konieczność zawierania obowiązkowych porozumień handlowych pomiędzy wyznaczonymi przewoźnikami obu stron. Dzięki nowym zapisom możliwość interwencji ze strony władz lotniczych została znacznie zmniejszona, a działania przewoźników zarówno po stronie polskiej jak i ukraińskiej będą poddane mechanizmom rynkowym. Wpłynie to z jednej strony na rozszerzenie siatki połączeń i otwieranie nowych – regionalnych, z drugiej zaś na zwiększenie konkurencji pomiędzy przewoźnikami, co w konsekwencji powinno doprowadzić do obniżenia cen biletów lotniczych.

W dotychczas obowiązujących zapisach istniały ograniczenia w zakresie liczby punktów po obu stronach, z których mogły być wykonywane przewozy lotnicze. Po stronie ukraińskiej były to Kijów, Lwów i Odessa, po stronie polskiej Warszawa i dwa dodatkowe punkty do wyboru. Obie strony odniosły duży sukces likwidując częściowo te restrykcje. Liberalizacja umowy lotniczej umożliwi zwiększenie częstotliwości lotów na trasie Warszawa – Kijów o 3 tygodniowo (do 10 dla każdej ze stron), a także bardziej optymalne wykorzystanie oferowanej zdolności przewozowej w przypadkach Odessy i Lwowa. Pozwoli również na całkowite zliberalizowanie połączeń regionalnych pod względem częstotliwości i oferowania miejsc w samolotach.

Niewątpliwym osiągnięciem obu stron jest również zagwarantowanie w nowych zapisach możliwości zawierania porozumień handlowych o wspólnej eksploatacji połączeń na trasach do/z Ukrainy również z przewoźnikami z państw trzecich oraz umożliwienie prowadzenia działalności o charakterze ‚self handling’, czyli własnej obsługi statków powietrznych i pasażerów.

Zawarte porozumienie jest prowizorycznie stosowane od chwili podpisania.

Przedstawiciele władz lotniczych Polski i Ukrainy dyskutowali również o współpracy w zakresie certyfikacji według europejskich wymagań bezpieczeństwa lotniczego ustanowionych przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAR-145 i JAR OPS 1) wybranych ukraińskich zakładów realizujących obsługę techniczną samolotów oraz przewozy lotnicze.

Współpraca ta, powinna w krótkim czasie, przynieść korzyści polskim przewoźnikom użytkującym lub planującym użytkowanie ukraińskiego sprzętu lotniczego likwidując ograniczenia wynikające z braku certyfikowanych organizacji obsługowych na terenie Ukrainy.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zobowiązał się również, iż udzieli ukraińskim władzom lotniczym pomocy w zakresie m.in. dostosowania przepisów ukraińskich do standardów międzynarodowych.

Na podst. materiałów ULC

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 822

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie