Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Porty lotnicze

Walka o polskich turystów w Niemczech

18 kwietnia 2006

Niemieckie lotniska zaczęły walczyć z polskimi portami lotniczymi o turystów. Port Berlin Schoenefeld zachęca do latania mieszkańców województw zachodniopomorskiego i wielkopolskiego, lotniska w Dreźnie i Lipsku kuszą Dolnoślązaków.

Be Sociable, Share!


Lotnisko Schönefeld w Berlinie od dawna reklamuje się m.in. w Poznaniu i Szczecinie. W ubiegłym roku odleciało stamtąd pół miliona polskich pasażerów. „Reklamujemy się wśród polskich biur podróży i to przynosi wymierne efekty. Loty czarterowe to połowa naszego ruchu, który zdecydowanie wzrósł, odkąd Polska jest w Unii” – mówi Ralf Kunkel, rzecznik Lotnisk w Berlinie. Według szacunków Portów Lotniczych Berlin w 2011 roku odleci stamtąd co najmniej 2,5 miliona Polaków.


Oferta Portu Lotniczego w Dreźnie skierowana jest do osób, które nie chcą przesiadać się w Warszawie. Z drezdeńskiego lotniska startują samoloty czarterowe lecące na długie dystanse – m.in. do krajów basenu śródziemnomorskiego i Egiptu. Chętnych do współpracy z Dreznem i Lipskiem, z którego można latać też na Kubę i Dominikanę, jest na razie około stu biur z województwa dolnośląskiego. Ceny sa konkurencyjne w stosunku do cen na polskich lotniskach. Ceny postoju na parkingu strzeżonym są podobne do cen w Warszawie. Za dwa tygodnie postoju trzeba zapłacić 210 zł, na lotnisku w Dreźnie – 60 euro. Lotnisko pomyślało też o pasażerach, którzy nie mają samochodu. Z Wrocławia do Drezna można dotrzeć autobusem, płacąc za bilet w dwie strony sto złotych. Także dojazd – 300 kilometrów ze stolicy Dolnego Śląska jest dogodny, bo po przekroczeniu granicy z Niemcami wjeżdża się na wygodne drogi szybkiego ruchu. Po ukończeniu budowy autostrady A4 będzie on jeszcze krótszy.


Według Krzysztofa Pawłowskiego, prezesa Portu Lotniczego Poznań-Ławica, polskie lotniska będą tracić coraz więcej pasażerów na rzecz Berlina. „Wyciągną nam co najmniej kilkanaście procent pasażerów. To skutek tego, że nie mamy żadnej strategii rozwoju lotnictwa. Bo jeśli pasażer leci do europejskiego miasta np. z Poznania przez Warszawę, to za każdym razem musi przechodzić odprawę i traci czas. Dlatego wybierze innego przewoźnika w Niemczech, z którym będzie szybciej” – twierdzi Pawłowski.


Artur Burak, rzecznik przedsiębiorstwa Porty Lotnicze: „Nie będziemy bezczynnie patrzeć na to, jak podbierają nam pasażerów. Jeśli LOT zasygnalizuje, że tracimy pasażerów na rzecz lotnisk niemieckich, podejmiemy odpowiednie działania.”


 


/Gazeta Wyborcza/


 

Be Sociable, Share!

Wizyt: 4 624

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie