Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Tanie linie stawiają na Europę Wschodnią i Azję

30 października 2013

Według badania firmy Amadeus ponad 50 proc. światowego wzrostu liczby miejsc oferowanych przez tanich przewoźników w pierwszej połowie 2013 roku, wynoszącego 6,8 proc., wygenerowały Indonezja, Indie, Tajlandia i Malezja.

Be Sociable, Share!


Według badania firmy Amadeus ponad 50 proc. światowego wzrostu liczby miejsc oferowanych przez tanich przewoźników w pierwszej połowie 2013 roku, wynoszącego 6,8 proc., wygenerowały Indonezja, Indie, Tajlandia i Malezja.

Firma Amadeus przeprowadziła badnie z wykorzystaniem swojego rozwiązania Air Traffic, z którego wynika, że tanie linie lotnicze (LCC) wykazały 6,8 proc. wzrost liczby oferowanych miejsc* na świecie w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2013 roku w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku**. Dokument*** przedstawia wizję intensywnego wzrostu zdolności przewozowej tanich przewoźników na terenie Azji i Bliskiego Wschodu, oraz umiarkowanego wzrostu w Europie i Ameryce Północnej.

Azja: kraje południowoazjatyckie napędzają wzrost

Niskokosztowi przewoźnicy w Indonezji (wzrost o 12,3 mln miejsc), Indiach (wzrost o 3 mln miejsc), Tajlandii (wzrost o 2 mln miejsc) i Malezji (wzrost o 1,8 mln miejsc) wygenerowały aż połowę całkowitego, globalnego wzrostu dostępnych miejsc LCC. Azja wykazała największą dynamikę wzrostu w każdym regionie, osiągając 28 proc. całkowitego wzrostu i oferując 129 mln miejsc w samolotach LCC w pierwszym półroczu 2013 roku. Analiza zdolności przewozowej w miastach stołecznych pokazuje, że wzrost ten ewidentnie jest napędzany przez rozwijające się kraje azjatyckie. Dżakarta odnotowała najwyższy całkowity wzrost zdolności przewozowej LCC wśród wszystkich stolic – liczba oferowanych miejsc zwiększyła się o 2,8 mln (44 proc.). Tuż za nią uplasował się Bangkok ze wzrostem o 1,2 mln miejsc (30 proc.). Ponadto w silnie rozwiniętym Tokio także zaobserwowano znaczący wzrost zdolności przewozowej LCC, co sugeruje, że tradycyjny nacisk na kompleksową obsługę może się zmieniać.

Europa: podzielony krajobraz

Za 0,8 proc. wzrostem miejsc oferowanych przez przewoźników niskokosztowych w Europie kryje się dużo bardziej złożony obraz: w wielu regionach Europy Południowej niskokosztowi przewoźnicy zmniejszają zdolność przewozową. Przykładowo Madryt zaobserwował najwyższy ze wszystkich stolic regionu spadek liczby miejsc w odlatujących samolotach LCC, wynoszący 27 proc. Ateny i Rzym również odnotowały znaczące spadki w tym zakresie. Dane te wyraźnie kontrastują z sytuacją większości regionów Europy Wschodniej i Północnej, gdzie np. Warszawa doświadczyła ogromnego wzrostu liczby miejsc oferowanych przez tanie linie na poziomie 63 proc. w stosunku do poprzedniego roku i obecnie generuje 27 proc. całkowitej zdolności przewozowej samolotów opuszczających miasto. Istambuł i Kopenhaga również zaobserwowały znaczący wzrost w tym zakresie.

Londyn utrzymuje pozycję światowego lidera pod względem tanich przewoźników

W skali globalnej zdolność przewozowa LCC w Londynie jest zdecydowanie największa ze wszystkich miast i wynosi prawie 15 mln dostępnych miejsc, czyli około 1,5 raza tyle, ile wynosi liczba miejsc LCC w kolejnym największym mieście skupiającym tanich przewoźników – Sao Paulo. Jednak tempo wzrostu w Dżakarcie (44 proc.) i Kuala Lumpur (15 proc.), które obecnie znajdują się na trzecim i czwartym miejscu, wskazuje, że w ciągu najbliższych lat mogą one zająć jeszcze wyższe pozycje w pierwszej dziesiątce rankingu.

- Obserwujemy naturalny wzrost liczby miejsc oferowanych przez tanich przewoźników w całej Azji, gdzie bezpośrednia podróż samolotem z punktu A do B w większości przypadków jest niewystarczająca. Natomiast w przypadku wszystkich rozwiniętych rynków Europy i Ameryki Północnej zdolność przewozowa jest ograniczona, co może tłumaczyć nowe podejście niektórych przewoźników LCC, mające na celu zabezpieczenie swojego przyszłego wzrostu – skomentował Alexandre Jorre, LCC specialist, Amadeus.

- Osiągając 25 proc. wzrost w pierwszej połowie 2013 roku w porównaniu do roku ubiegłego, rezerwacje usług tanich przewoźników w systemie Amadeus mają coraz większe znaczenie, co jest bardzo obiecującym sygnałem, że nasza zdolność przystosowania się do potrzeb dystrybucyjnych LCC jest atrakcyjna zarówno dla agentów turystycznych, jak i linii lotniczych. Tani przewoźnicy wykorzystują oferowane przez nas możliwości dotarcia do wysokodochodowego rynku podróży służbowych oraz ekspansji na nowe regiony, gdzie obecność ich marki jest ograniczona. Aby maksymalizować te korzyści, wciąż wprowadzamy innowacje, takie jak nowe rozwiązanie typu light ticketing udostępnione właśnie dla linii easyJet, które ułatwia biurom podróży dokonywanie rezerwacji i świadczenie usług przewoźnikom niskokosztowym oraz zwiększa wydajność agentów turystycznych – dodał.

- Zrozumienie, jak zmieniają się trendy w zakresie zdolności przewozowej ma zasadnicze znaczenie dla procesu planowania, zarówno w przypadku linii lotniczych, jak i lotnisk. Wdrażanie skutecznych narzędzi do analizy danych, które pozwalają odnajdywać i interpretować informacje ukryte wśród ogromnych zasobów wiedzy, może dawać firmom przewagę – powiedział Pascal Clement, Head of Travel Intelligence, Amadeus.

Amadeus Air Traffic jest elementem portfolio rozwiązań Travel Intelligence firmy Amadeus. Rozwiązanie oblicza dokładne natężenie ruchu lotniczego dla każdego punktu wylotu i miejsca docelowego na całym świecie, wraz z tymi, które są zdominowane przez tanich przewoźników. Oznacza to, że linie lotnicze mogą planować i rozwijać połączenia, które odpowiadają rzeczywistemu ruchowi pasażerskiemu i potrzebom rynku w tym zakresie w oparciu o kompletne dane dotyczące miejsc wylotu i destynacji.

Więcej informacji można znaleźć na blogu firmy Amadeus: http://www.amadeus.com/blog/28/10/a-changing-low-cost-landscape-new-markets-new-strategies-new-customers

* W całym dokumencie pojęcie „zdolność przewozowa” oznacza liczbę miejsc w samolotach niskokosztowych przewoźników. Jeśli liczba oferowanych miejsc dla danego regionu lub miasta jest określona, odnosi się tylko do miejsc w samolotach, które opuściły dane miasto/region.
** Badanie opiera się na porównaniu danych dotyczących zdolności przewozowej z pierwszej połowy 2012 roku i tego samego okresu 2013 roku w celu zaobserwowania zmian, jakie zaszły w tym okresie.
*** Infografika jest integralną częścią niniejszej informacji prasowej. Stanowi ona wizualizację globalnej zmiany liczny oferowanych miejsc LCC w głównych miastach świata. W przypadku zainteresowania kopią wykresu należy skontaktować się z lokalnym przedstawicielem ds. PR firmy Amadeus.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Be Sociable, Share!

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie