Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Szejkowie walczą o polskiego pasażera

11 stycznia 2013

Szykuje się ostra walka o polskiego pasażera pomiędzy dwoma gigantami znad Zatoki Perskiej: Qatar Airways i Emirates. Z korzyścią dla Polaków, którzy taniej będą mogli polecieć np. do Indii czy Tajlandii.

Be Sociable, Share!


Szykuje się ostra walka o polskiego pasażera pomiędzy dwoma gigantami znad Zatoki Perskiej: Qatar Airways i Emirates. Z korzyścią dla Polaków, którzy taniej będą mogli polecieć np. do Indii czy Tajlandii.
Przez lata przedstawiciele Emirates – linii, która w branży lotniczej jest postrzegana jako marka z górnej półki – pytani o to, kiedy wreszcie otworzą połączenie do Warszawy, wykręcali się. Mówili: badamy rynek, myślimy o tym. Polaków kłuło, że Emirates od dobrych kilku lat ląduje w Pradze, a w Warszawie nie. Od 6 lutego będziemy mieli wreszcie codzienne połączenie z Dubajem.

Być może szejków z Dubaju do latania do Polski zachęciła konkurencja. Linie Qatar Airways uruchomiły bezpośrednie połączenie pomiędzy Warszawą i Dauhą na początku grudnia 2012 r.

- Polska i Warszawa to bardzo ciekawy kierunek – zapewniał wczoraj na konferencji Volker Greiner, wiceprezydent w Emirates w regionie północnej i środkowej Europy. – W roku finansowym 2010/11 (trwał od 1 kwietnia 2010 do końca marca 2011) przewieźliśmy około 10 tys. pasażerów z Polski, głównie przez Niemcy. W roku 2011/12 było to 15 tys., w roku finansowym 2012/13 chcemy przewieźć 15-20 tys. – dodał. To właśnie rosnące zainteresowanie lotami Emirates i spory potencjał naszego kraju zachęciły linię do otwarcia bezpośredniego połączenia.

Co zyskują Polacy? Emirates rocznie przewożą ponad 34 mln pasażerów, Warszawa będzie 129. kierunkiem w siatce połączeń tego przewoźnika. Na lotnisko im. Chopina linia będzie latała szerokokadłubowym (ma dwa przejścia wzdłuż samolotu pomiędzy fotelami) Airbusem 330-200 w konfiguracji z 3 klasami: 12 miejsc w klasie First, 42 miejsca w biznesie i 183 miejsca w klasie ekonomicznej. Qatar Airways lata do Warszawy mniejszymi Airbusami A320.

Emirates zachęcają Polaków do podróży do Dubaju, ale przede wszystkim kuszą atrakcyjnymi lotami dalej do Azji, m.in. do Indii, Tajlandii, czy Singapuru oraz do Australii. Przedstawiciele linii twierdzą, że obecne rezerwacje wskazują, że około 30 proc. Polaków leci do Dubaju, a 70 proc. dalej w świat. Do niedawna linia proponowała przeloty w obie strony do Bombaju od 1848 zł (obecnie od 2076 zł), a do Bangkoku za 2283 zł (obecnie 2557 zł).

Qatar Airways już ogłosił, że od 1 lutego zamiast czterech rejsów w tygodniu z Warszawy do Dauhy zaoferuje loty codzienne. Katarczycy kuszą promocjami. Jeśli kupimy bilety do 15 stycznia na loty od 1 marca do 13 czerwca w klasie ekonomicznej, do Bombaju możemy polecieć od 1867 zł, do Abu Zabi i Dubaju od 1424 zł, a do Bangkoku od 2240 zł.

Emirates liczą na pozyskanie klientów w Polsce wśród biur podróży. Wczoraj zaprosiły do warszawskiej Sali Kongresowej 500 gości z branży turystycznej, by przekonać ich, że warto z nimi wysyłać polskich turystów na Malediwy czy na tajskie plaże.

Linie z Dubaju, podstawiając duży samolot, liczą też na przewóz towarów: tygodniowo będą mogły przewieźć 238 ton ładunków. – Mamy nadzieję, że pomoże to zwiększyć wymianę handlową – powiedział Richard Jewsbury, wiceprezydent Emirates ds. handlowych na Europę i Rosję. W 2011 r. obroty handlowe Polski i Zjednoczonych Emiratów Arabskich sięgnęły 331 mln euro, z czego ponad 247 mln stanowił polski eksport.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 332

Tagi:

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie