Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Strata Centralwings

27 listopada 2007

Centralwings należący do LOT tani przewoźnik świadczący także usługi czarterowe, po raz ostatni ma w tym roku przynieść stratę. Waldemar Królikowski, prezes firmy, podtrzymuje zapewnia o tym, że rok 2008 spółka zamknie dodatnim wynikiem finansowym. Zanim to jednak nastąpi, trzeba przełknąć jeszcze gorzką pigułkę związaną z korektą planowanego na 2007 r. budżetu.

Be Sociable, Share!


Fatalne półrocze
Pierwotnie zakładano, że spółka zanotuje stratę równą 30.8 mln zl (w 2006 r. było to blisko 60 mln zl).Teraz okazuje się, żestratamoże być wyższa mniej więcej 2,6 mln zl i wyniesie ponad 33,5 mln zł. Skąd ta różnica?
Spodziewane gorsze przychody w drugim półroczu.
W specjalnym dokumencie, który trafił do zarządu LOT i miał być przedstawiony na nadzwyczajnym walnym w najbliższypiątek, przedstawiciele Centralwings tłumaczą, że „urealnienie planowanych wyników w 11 półroczu jest wynikiem przede wszystkim zmiany siatki połączeń”.
Niedawno Piotr Siennicki, prezes LOT, przyznawał, że zmiany były konieczne m.in. ze względu na „kanibalizowxinie się LOT i Centralwings w niektórych po łączeniach”.

W dokumencie czytamy, że „zagrożeniami prowadzącymi do niezrealizowania pierwotnie założonego projektu budżetowego byhr gwałtowne zmiany otoczenia gospodarczego oraz zdarzenia losowe, które wystąpiły wewnątrz spółki”.

Przedstawiciele firmy informuj ą, że przychody zmalały o blisko 63 mln zl. zaś koszty mniej więcej o 50 mln zł.
Zmianie uległy dane operacyjne. Spadla zarówno liczba operacji (o 713 w stosunku do założeń), jaki przewiezionych pasażerów (o blisko 85 tys.). Dodatkowo wzrośnie cena paliwa (o około 501 $ za tonę od pierwotnie założonej), a kurs dolara zmaleje średnio o 0,32 zl od poziomu pierwotnie założonego.
W dalszym ciągu największy udział w kosztach firmy stanowić będą koszty działalności operacyjnej, zwłaszcza związane z połączeniem (64 proc.) oraz koszty samolotów (26 proc). Teraz przedstawiciele firmy korygują założenia korekt;
—Strata będzie, ale mniejsza niż planowano w 2007 r. — mówi Kamil Wnuk z Centralwings.
Nie chce jednak komentować żadnych liczb.

Miało być lepiej
Kiedy ekipa Waldemara Królikowskiego przejmowała w czerwcu Centralwings wykonanie planu przez ustępującą ekipę było lepsze o ponad 10 mln zl niż zaplanowano w budżecie. To oznacza, że założony w planie finansowym wynik za rok 2007 zakładany na poziomie minus 30 min zl, powinien ulec poprawie i wynieść na koniec roku minus 20 mln zl — mówi Maciej Kwiatkowski.były prezes Centralwings.
Pyta także, czy za zdarzenia losowe zarząd uznaje skutki własnej polityki kadrowej. — Czy naprawdę tak trudno wyobrazić sobie skutki, jakie daje represyjna polityka w stosunku do specjalistów z zakresu sprzedaży, marketingu i PR. Najlepszych albo zwolniono, albo sami odeszli — dodaje Maciej Kwiatkowski.
Do końca 2007 r. Centralwings wykona 12.35 tys. operacji, w tym blisko 33 tys. czarterowych, co pozwoli na przewiezienie 1,54 mln pasażerów. W 2006 r. Centralwings przewiózł nieco ponad 1 mln osób.


/Mira Wszelaka/
Puls Biznesu – pb.pl

Be Sociable, Share!

Wizyt: 2 065

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie