Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Sprawozdanie dla SAS Group za okres styczeń-wrzesień 2007

20 listopada 2007

Kluczowe wskaźniki w omawianym okresie: Przychody z działalności operacyjnej:
46 995 miliona koron szwedzkich (45 468), co oznacza 3,4% wzrost w stosunku do
tego samego okresu roku 2006.

Be Sociable, Share!


- Zysk netto wzrósł w omawianym okresie: do 1261 milionów koron szwedzkich ( w okresie od lipca do września wyniósł 701 mln SEK)

-Zysk operacyjny wyniósł 1 191 lmn koron szwedzkich ( w okresie od lipca do września wyniósł 608 mln SEK)


· Liczba przewiezionych pasażerów: 31,1 miliona – wzrost o 6,2% y/y
-wskaźnik wykorzystania miejsc wyniósł 72,4%, co oznacza nieznaczny spadek o 0,1 punktu procentowego y/y
· Dochód przed pozycjami nieokresowymi w trwającej działalności operacyjnej: 982 miliona koron szwedzkich (239)
· Zysk na jedną akcję: 7,50 koron szwedzkich (0,09)



Komentarz:


Mats Jansson, Prezes i Dyrektor Generalny SAS Group


W ostatnich miesiącach wystąpiły problemy z samolotami typu Dash 8 Q400. We wrześniu dwukrotnie doszło do awaryjnego lądowania, spowodowanego problemami z podwoziem. Na kilka tygodni samoloty te zostały wycofane z użytku, poddane szczegółowym przeglądom i wymianie niektórych części, a następnie sukcesywnie przywrócone do eksploatacji.
Niestety 27 października po raz kolejny doszło do awaryjnego lądowania samolotu tego samego typu i znowu powodem były problemy z podwoziem, choć w tym wypadku miały inne podłoże.
Mając na uwadze dobro naszych klientów, pracowników oraz dobre imię firmy, dla której zawsze nadrzędnym celem było bezpieczeństwo, punktualność i niezawodność, kierownictwo i zarząd SAS zdecydowali o natychmiastowym wycofaniu z eksploatacji wszystkich samolotów tego typu. Decyzja ta, choć trudna i bezprecedensowa, była konieczna.


Obecnie podejmujemy intensywne działania, aby zapewnić zastępcze samoloty. Mamy nadzieję, że w ll połowie 2008 roku, będziemy mogli wdrożyć długoterminowy plan rozwiązania tego problemu.
Szacuje się, że bezpośredni wpływ na roczny dochód wyniesie ok. 600-700 milionów szwedzkich koron, z czego 200 milionów przypadnie na trzeci kwartał. Prowadzimy rozmowy z producentem samolotów, firmą Bombardier, na temat potencjalnych rozwiązań dotyczących floty samolotów Q400, w tym również na temat odszkodowania.


Pomimo zaistniałej sytuacji, kolejny raz odnotowaliśmy rekordową liczbę pasażerów w ciągu kwartału, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy przewieźliśmy prawie 41 milionów pasażerów.


Branża lotnicza rozwija się bardzo dobrze. Dla Skandynawskich Linii Lotniczych, ostatnie dziewięć miesięcy zaowocowało wzrostem przychodów o prawie miliard szwedzkich koron. Zarówno wyniki Scandinavian Airlines Sverige, jak i Scandinavian airlines Norge, przekraczają lub są zbliżone do wymagań rentowności dla grupy. Grupa Scandinavia Arlines Danmark poprawia swoje wyniki z miesiąca na miesiąc, pomimo problemów ze strajkami, a potem z samolotami Q400.
Znaczny wzrost przychodów zanotowały także Widerøe, Blue1 oraz airBaltic. Wzrost przychodów należy przypisać silnemu rynkowi, lepszym, sprawniejszym działaniom, efektywnej kontroli i optymalizacji ruchu a także stałej kontroli kosztów.


W pełni wdrożenia jest nowy plan strategiczny – S11 – zainaugurowany w czerwcu. Z myślą o naszych klientach, wprowadziliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, a ponad to cały czas trwają prace nad rozwojem i harmonizacja wdrażanego projektu.
Skoncentrowaliśmy się także na sektorze podróży turystycznych. Na początek wprowadziliśmy 12 nowych połączeń z Norwegii, oferując jednocześnie bardzo atrakcyjne ceny biletów.
Zdecydowaliśmy się również na zwiększenie naszej floty międzykontynentalnej o jeden samolot, aby uruchomić połączenie Kopenhaga-Delhi oraz Kopenhaga San Francisco. W mijającym kwartale sprzedaliśmy udziały w hiszpańskiej firmie Newo, zajmującej się obsługą naziemną i rozpoczęliśmy proces sprzedaży udziałów w Spanair. Trwają prace nad przyszłą strukturą SGS (obsługa naziemna SAS), STS (obsługa techniczna) oraz obsługą terminali w SAS Cargo, a decyzje mają zapaść w grudniu. Nasz program kosztów, na który składa się wiele czynników, obejmuje wiele projektów i stopniowo będzie widać jego efekty.


Niestety w mijającym roku miało miejsce kilka niekorzystnych wydarzeń, które dotknęły naszych klientów, pracowników i miały negatywny wpływ na nasze dochody. Jestem jednak przekonany, że te doświadczenia nas wzmocnią, i przy pomocy strategii S11, stworzymy silny, trwały i rentowny SAS.


sasgroup.pl


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 1 255

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie