Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Sprawdzamy pogodę, oszczędzamy paliwo i redukujemy emisję dwutlenku węgla

11 sierpnia 2008

Korzystając z precyzyjnych informacji meteorologicznych, SAS oszczędza co miesiąc wiele ton paliwa. W maju oszczędności odpowiadały w przeliczeniu 28 lotom w jedną stronę z Kopenhagi (Kastrup) do Sztokholmu (lotnisko Arlanda),co oznacza ograniczenie emisji CO2 o 237 ton.

Be Sociable, Share!


Każdego dnia pracownicy SAS Flight Dispatch próbują optymalizować zużycie paliwa na krótkich trasach obsługiwanych przez SAS Danmark i SAS Sverige.

„Planując trasę przelotu precyzyjnie analizujemy panującą na niej pogodę i sprawdzamy, czy występują tam warunki, które mogłyby opóźnić dotarcie samolotu do celu”, wyjaśnia Lars Malmquist, menedżer w tym dziale.
Malmquist dodaje, że zmieniająca się każdego dnia pogoda może często w istotny sposób wpływać na warunki panujące w powietrzu i w takiej sytuacji korzystny jest lot na wyższej lub niższej wysokości, umożliwiający znalezienie warstwy powietrza, w której wiatr nie jest zbyt mocny.


„Dobrym i powszechnie znanym tego przykładem jest trasa do Nowego Jorku. Lot powrotny, w kierunku wschodnim, trwa o 90 minut krócej od lotu w kierunku zachodnim. Powodowane jest to przez silny wiatr z tyłu, dlatego też naprawdę wiele można zyskać wykorzystując informacje o warunkach pogodowych”, kontynuuje Lars Malmquist.


Szacuje on, że dział analizuje około 150 krótkich lotów dziennie, co pozwala optymalizować trasę przelotu i jego wysokość w zależności od wiatru i warunków pogodowych obserwowanych danego dnia.


Opisany powyżej proces optymalizacji i wybór innej trasy przelotu od trasy standardowej zaprogramowanej w systemie pozwala zaoszczędzić w czasie lotu paliwo.


W wyniku tych działań od maja 2008 r. zaoszczędzono ogółem 79 ton paliwa, co oznacza ograniczenie emisji CO2 o 237 ton, i odpowiada w przeliczeniu 28 lotom w jedną stronę z stronę z Kopenhagi (Kastrup) do Sztokholmu (lotnisko Arlanda).


sasgroup.pl


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 307

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie