Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Southwest: modelowe tanie linie lotnicze

7 grudnia 2009

Amerykańskie linie lotnicze Southwest to jeden z najlepszych przykładów działalności tanich linii lotniczych na świecie. To w USA wymyślono płatne posiłki, starannie dobrane lotniska i tanie bilety.

Be Sociable, Share!


Linie Southwest zdecydowały się na latanie do mniejszych lotnisk położonych nieco dalej od miast i mniej zatłoczonych. Dzięki temu udało się uniknąć opóźnień przy startach i lądowaniach, co częściej zdarza się w głównych portach. Przewoźnik podejmował decyzje o wyborze lotniska w porozumieniu nie tylko z administracją portu, ale także we współpracy z lokalnymi władzami. Dzięki temu zapewniał sobie lepszą infrastrukturę i niższe opłaty.

W odróżnieniu od wielu europejskich naśladowców, Southwest starał się obniżać ceny przelotów nawet do 40 proc. przy zachowaniu jednak wysokiego standardu usług. Obniżka cen była możliwa właśnie dzięki agresywnemu wchodzeniu do mniejszych portów lotniczych, co napędzało ruch. 


Southwest stale monitorowały ceny konkurencji po to, żeby oferować własne usługi co najmniej 10 proc. taniej, a w przypadku wczesnej rezerwacji taniej nawet o 30 proc. Ceny jednak kalkulowano tak, żeby połączenia były rentowne. A były ponieważ dbano o pełne obłożenie lotu i punktualność (samolot był gotowy do nowego rejsu już 15 minut po wylądowaniu).


Ze strategią marketingową linii Southwest wiąże się też zabawna historia. Hasłem reklamowym firmy na początku lat 90. było: Just Plane Smart. Okazało się jednak, że jeden z mniejszych konkurentów, od dłuższego czasu używał hasłą: Plane Smart. Prezesi obu linii, zamiast iść do sądu, umówili się, że prawa do hasła reklamowego będzie miał ten, kto wygra pojedynek w….zapasach. Prezes Southwest walkę przegrał, ale zwycięzca – szef linii Stevens Aviation – pozwolił Southwest wykorzystywać własne hasło reklamowe. Obie firmy przez kilka lat używały więc tego samego sloganu reklamowego, a zapaśnicza walka prezesów przyniosła obu firmom dodatkowy rozgłos.


Na podstawie Gazety Wyborczej

/KY/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 330

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie