Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj

• Opóźnienia na lotniskach

Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
  • Aktualności Eurocontrol

• Polecamy TravelForum.pl

No item elements found in rss feed.

Aktualności

Samochód na długi weekend

16 maja 2005

Prezentujemy dzisiaj trzecią i ostatnią cześć cyklu poświęconemu taniemu podróżowaniu w czasie długiego weekendu 25-29 maja. Dotychczas opisywaliśmy możliwości niedrogich przelotów i przystępnych noclegów w wybranych miastach w Europie. Kiedy już tam dotrzemy warto zatroszczyć się o odpowiedni środek lokomocji.

Be Sociable, Share!

Zobacz też:

Szukaliśmy taniego, niedużego auta dla trzech osób. Zaczęliśmy od przejrzenia promocyjnych ofert w Polsce kilku najbardziej znanych i pewnych wypożyczalni.
Wielka majówka w Hertz to samochody już od 180 zł za dobę. Przykładowo w majowy weekend możemy wypożyczyć seata w Warszawie już za 720 zł (od 25 do 29 maja). Opel astra kosztuje jedynie 40 zł więcej, a za weekend z oplem vectrą zapłacimy 1080 zł.

Bardzo korzystnie wygląda oferta na weekend w firmie Avis. Najtańsza z ofert, do której udało nam się dotrzeć to trzy dni za kierownicą opla corsy lub toyoty yaris za 485 zł. Jeżeli nasza wycieczka wydłuży się o jeden dzień, to zapłacimy 240 zł więcej, a 5 dni podróży to koszt 805 zł. Wycieczka toyotą corollą kosztuje 540 zł za 3 dni, 720 za 4 i 895 za 5 dni. Promocyjne stawki obowiązują w dniach 25 – 30 maja.

Najmniejsze samochody w promocji weekendowej Hertza kosztują od 87 euro. Większe samochody jak opel astra i ford focus na weekend to wydatek 116 euro. Przejażdżka fordem mondeo lub skodą octavią kosztuje od 156 euro.

Firma MMK rent a car wprowadziła bardzo ciekawą promocję – samochód za 10 euro. Jednak do tej ceny należy dodać 22 proc. podatek VAT oraz koszty ubezpieczenia samochodu. Pewną niewygodą jest także dzienny limit kilometrów, w zależności od opcji 65 lub 100 km. Wyjazd weekendowy jednak może się opłacać, ponieważ firma promuje swoją ofertę dając 20 proc. upustu na wynajem samochodów w piątki.

Wielka majówka z Europcar to samochody już od 45 euro za dzień. W cenę wliczone jest ubezpieczenie, dodatkowo kierowca ma nielimitowany przebieg kilometrów. Warto jednak pokusić się o dopłacenie 8 euro dziennie więcej by z opla corsy przesiąść się do renault megane. Za 67 euro pojedziemy już laguną, a 99 euro dziennie kosztuje wynajęcie magane cabrio.

Oferta wypożyczalni samochodów w Polsce wygląda nader zachęcająco. Ale co z nieszczęśnikami, którzy na długi weekend musieli zostawić swoje cztery kółka w garażu i wybrali się w samolotem w zagraniczną podróż? Dla nich przygotowaliśmy przegląd najciekawszych ofert w miastach, do których polecaliśmy wycieczki na długi weekend.

Londyn.
Firma Holiday Auto oferuje samochody klasy daewoo matiz na 4 dni za 160 euro. W cenę wliczone jest oczywiście ubezpieczenie wypadkowe oraz od kradzieży. Jednak dopłacając zaledwie 32 euro możemy cieszyć się większą przestrzenią podróżując fordem fiestą. Samochód klasy opel astra kosztowałby nas już 204 euro. Najdroższą z ofert jaką znaleźliśmy był opel omega za 488 euro.

Podobne ceny możemy znaleźć wynajmując samochód w firmie Hertz. Tutaj za taki sam okres (czyli od soboty 26 maja od godziny 10 do niedzieli 29 maja do godziny 16) zapłacimy za auto klasy ford fiesta 141 euro. Natomiast 163 euro kosztuje wynajęcie forda focusa. Większe gabaryty forda mondeo to już 180 euro, a ten sam samochód, ale z większym silnikiem to wydatek niemal 225 euro. Najdroższą z ofert firmy Hertz na długi majowy weekend był mercedes E 240 za mimo wszystko godną rozważenia cenę 373,57 euro.

Znacznie droższą ofertę ma firma Sixt. Tutaj za trzydrzwiową corsę policzono nam 192 euro, a więc o 30 euro więcej niż u poprzedników za samochody podobnej wielkości. Przyjemność zwiedzania Londynu i okolic astrą to już 228 euro ściągniętych z naszej karty kredytowej. Najdrożej Sixt policzył sobie za mercedesa CLK, bo aż 716 euro. Należy się spodziewać, że zabawa przez cztery dni za kierownicą tego kabrioletu zrównoważy utratę ponad 2800 zł.

Rzym.
Włoscy kierowcy uważają, że prowadzą najlepiej na świecie. Ich styl prowadzenia polega głównie na głośnym trąbieniu, wymachiwaniu rękami i obijaniu się o samochody innych. Całkowite dostosowywanie się do obyczajów włoskich kierowców na szczęście nie jest warunkiem koniecznym do wypożyczenia samochodu w rozsądnej cenie. Podobnie jak w przypadku hoteli, także i tutaj mamy nieco tańszą ofertę niż w Londynie.

Najmniejsze samochody w Hertz kosztują nawet nieco poniżej 130 euro za 4 dni zabawy. Ford fiesta co prawda oznacza wydatek 155 euro, ale może lepiej zapłacić 177,70 za renault megane. Najdroższa oferta na majowy weekend to mercedes E270 za niecałe 330 euro.

Niecałe 155 euro zapłacimy za lancię y w wypożyczalni Avis. Citroen C3 kosztuje już niemal 187 euro, a samochody klasy ford focus oznaczają obciążenie karty w wysokości 213 euro.

Znajomy fiat punto w czasie długiego weekendu kosztować będzie w wypożyczalni Sixt 176 euro, a renault clio równe 200 euro. Ford focus oznacza wydatek 264 euro, a mondeo 372 euro. Najdrożej wychodzi wypożyczenie forda transita – 472 euro, ale nam się wydaje, że równie wygodnie większej grupie będzie się podróżowało renault scenie za 468 euro.

Holiday auto nie rozpieszcza swych rzymskich klientów. Ten sam fiat punto, którego w Sixt możemy dostać za 176 euro, tutaj oferowany jest o 20 euro drożej. Pięciodrzwiowe punto kosztuje natomiast 224 euro. Nowością jest fiat stilo za 240 euro. Dziwi natomiast, że corsa jest droższa – jej wynajęcie na długi weekend kosztuje 264 euro. Samochody typy opel astra to wydatek rzędu 430 euro.

Praga.
Wypożyczenie auta jest tutaj znacznie droższe niż w Rzymie lub Londynie. Dla przykładu Hertz za opla corsę życzą sobie prawie 313 euro, a za skodę fabię niecałe 375 euro. Ford focus kosztuje 437 euro, a skoda octavia 544 euro. Najdroższa oferta to mercedes C200 za niemalże 110 euro.

Lizbona.
Tutaj samochody są o wiele tańsze niż w Pradze. Ten sam Hertz, tak drogo wypożyczający samochody w stolicy Czech, na drugim końcu Europy oferuje małego daihatsu cuore za 155 euro za całe 4 dni. Toyota saris kosztuje 165 euro, a ford fiesta 200 euro. Samochody klasy forda focusa kosztują 500 euro, a najdroższą ofertę jaka rzuciła nam się w oczy było volvo V40 za 540 euro.

Lizboński Sixt oferuje auta klasy volkswagen lupo lub polo za ok. 165 euro. Wypady w okolice Lizbony golfem to 196 euro za całe 4 dni. Bora kosztuje 329 euro, a ford focus 371 euro. Najdroższym dostępnym model, który wypatrzyliśmy był mercedes 180 za 915 euro.

Przedstawiliśmy jedynie część bogatej oferty wypożyczalni samochodów w Polsce i Europie. Planując weekendowy wyjazd warto odpowiednio wcześniej zatroszczyć się o to, czym będziemy poruszać się po okolicy, gdy już dotrzemy na miejsce. Jest to szczególnie ważne dla osób udających się w podróż tanimi liniami lotniczymi, ponieważ lotniska, do których one latają, znajdują się zwykle daleko od centrów miast. Warto więc dokładnie skalkulować czy nie będzie korzystniej od razu wraz z biletem lotniczym i noclegiem zarezerwować sobie odpowiedniego środka lokomocji.

Więcej atrakcyjnych ofert wynajmu samochodów w całej Europie znajduje się na www.auto-europa.pl