Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Rynek czarterowy się odbudowuje

13 lutego 2007

Fischer Air, lotnicza firma czarterowa, wraca na rynek pod nowym szyldem PrimaCharter. Już na początku chce pozwać do sądu Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL). Firma zamierza udowodnić, że to z winy PPL poniosła straty finansowe oraz nie wykonała kontraktów w ubiegłym roku. Twierdzi, że prawdziwym powodem kłopotów była awaria samolotów zawiniona przez PPL, a nie zły zarząd Fischer Air. Przewoźnik chce odzyskać 15 mln zł utraconych z powodu rzekomych błędów na lotnisku w Warszawie w grudniu 2005 r.

Be Sociable, Share!


Na razie miejsce na rynku przelotów czarterowych, które Fischer opuścił w październiku 2006 r., jest wolne. Dwaj główni gracze: Fischer i Centralwings, spółka zależna LOT, zamknęli 2006 rok na minusie. Jednak już niebawem sytuacja może się zmienić. Do wejścia na rynek szykują się nowi operatorzy.


Organizatorzy podróży po złych doświadczeniach w ubiegłym sezonie, kiedy z powodu awarii samolotów Fischera musieli odwołać niektóre wyjazdy lub pilnie szukać zastępczego połączenia, zdecydowali się na samodzielne działania. Loty na własne potrzeby chce zorganizować biuro Itaka, które planuje w tym roku sprzedać ponad 100 tys. miejsc, czyli około 30 proc. więcej niż rok temu. Powrót do branży, w której była obecna do 2003 roku, rozważa też firma White Eagle Aviation (WEA).

Według szacunków Instytutu Turystyki, w tym roku z 7,2 mln turystów, którzy wyjadą za granicę, ponad 1,2 mln pojedzie z biurem podróży. Największe biura już na początku roku sprzedały znakomitą część ofert na letni sezon. Sprzedane są także na miejsca w samolotach, którymi Fischer jeszcze nie dysponuje. Przewoźnik obiecuje, że najdalej w kwietniu będzie mieć trzy samoloty, które z powodzeniem wystarczą, aby obsłużyć wszystkie zakontraktowane przez touroperatorów wakacyjne loty.

Nie ma też pewności co do przyszłości linii Centralwings. Kilka miesięcy temu zarząd mówił o ograniczaniu lotów czarterowych. Teraz zapewnia, ze loty będą, bo jest zapotrzebowanie biur podróży. Z drugiej strony mówi się, że nowy zarząd LOT prawdopodobnie będzie chciał spółkę szybko sprzedać. Na razie przewoźnik zrezygnował z letnich lotów do Egiptu.

/KY/ na podstawie Gazety Prawnej

Be Sociable, Share!

Wizyt: 6 841

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie