Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Linie lotnicze

Ryanair

Ryanair

4 marca 2007

Ryanair to prawdziwie Europejskie i wciąż największe tanie linie lotnicze na Starym Kontynencie. Założone w 1985 roku przez Rodzinę Ryan, z wkładem kapitałowym jedynie 1 Funta, Ryanair początkowo zatrudniało 25 osób. Pierwsze przeloty uruchomione w lipcu ’85 odbywały się na trasie z Waterford (Południowo – Wschodnia Irlandia) do Londynu (lotnisko Gatwick). Pierwszą maszyną kursującą między tymi miastami był 15 osobowy samolot firmy Bandeirante, którego załoga kabinowa musiała mieć nie więcej niż 1m 60cm wzrostu, aby mogła poruszać się wewnątrz tego małego samolotu.

Be Sociable, Share!


Ryanair rozpoczął swoją ekspansję w Polsce od Wrocławia, uruchamiając w marcu 2005 roku połączenie z Londynem Stansted. Ogromny sukces przedsięwzięcia zachęcił przewoźnika do otwarcia kolejnych kierunków: Nottingham East Midlands, Shannon, Dublin, Glasgow, Liverpool, Frankfurt Hahn, Mediolan Bergamo, Bristol i Barcelona Girona.
Dynamiczny rozwój Ryanair’a spowodował, że jego udział w ruchu pasażerskim we Wrocławiu wzrósł w 2007 roku do 42% (pozostali przewoźnicy niskokosztowi mają łącznie 17%, przewoźnicy sieciowi 30%, czarterowi 10%, general aviation 1%).
4 grudnia 2007 r. przewoźnik świętował swój pierwszy milion we Wrocławiu.


Ruch rośnie


Połączenia niskokosztowe na wrocławskim lotnisku rozwijają się szczególnie dynamicznie. Jeszcze w roku ubiegłym na kierunkach typu low-cost podróżowało od stycznia do listopada 398 673 osób, a w roku 2007 już 695 331 osób (wzrost o 74,4%). Na trasach obsługiwanych przez przewoźników sieciowych (Lufthansa, LOT, Cimber Air) zanotowano w tym okresie wzrost o 19,4% – w roku 2007 podróżowało tymi liniami 356 196 osób, a w roku 2006 298 199 osób.
W pierwszych jedenastu miesiącach 2007 roku we Wrocławiu obsłużono ogółem 1 191 449 pasażerów, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, w którym zanotowano 781 582 pasażerów, stanowi 52,4% wzrost.


Czartery turystyczne Lato 2007


Istotny wzrost ruchu zaobserwowano też w przewozach czarterowych. Od stycznia do listopada br. ruch na kierunkach czarterowych w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym wzrósł o 68,8%. W tym roku najpopularniejszym celem wycieczek był Egipt – poleciało tam z Wrocławia 22 031 osób, w dalszej kolejności: Turcja – 19 253 osób, Tunezja – 12 869, Grecja 7 807 i Bułgaria 2 463.


Najbliższe inwestycje


Już w styczniu 2008 r. zostanie oddana do użytku nowa hala przylotów i odlotów międzynarodowych. Od końca marca 2008 r. będą tam obsługiwani pasażerowie podróżujący do i z krajów spoza układu z Schengen (Wielka Brytania, Irlandia, Egipt, Tunezja, Turcja, Bułgaria). W obecnym terminalu międzynarodowym obsługiwani będą pasażerowie lecący do krajów należących do strefy Schengen (Belgia, Dania, Grecja, Hiszpania, Niemcy, Polska, Włochy). Inwestycje te zwiększą przepustowość terminala z 800 tys. do 1250 tys. pasażerów rocznie, co w znaczący sposób podniesie komfort obsługi podróżnych.


Trohe historii:


Rok 2006 zapewnił Ryanair pozycje w Europejskiej czołówce rynku przewozów lotniczych, jako pierwszej linii, która w jednym miesiącu przewiozła ponad 4 miliony pasażerów.
W roku bieżącym, liczba połączeń wynosić będzie 454, łącząc w ten sposób 24 kraje Europy. Według wyliczeń, Firma przewiezie do końca Grudnia br. ponad 42 miliony pasażerów.


Na chwilę obecną Ryanair zatrudnia ponad 4200 osób 25 różnych narodowości oraz posiada 19 przedstawicielstw w całej Europie.
Do końca marca 2007, Firma dysponować będzie flotą 134 nowych Boeingów 737-800.
Przez najbliższe 5 lat także, odebrane zostaną dodatkowo wszystkie ze 117 zamówionych maszyn, które obecnie są w budowie.
Taki rozwój zapewni Ryanairowi czołową pozycję na rynku, zwiększając liczbę przewiezionych pasażerów do 84 milionów już w roku 2012.


Przewiezionych pasażerów: 5,000
Zatrudnionych: 51
1986
W roku 1986, Ryanair, po przewiezieniu 5000 pasażerów, uzyskał oficjalne zezwolenie na konkurowanie z liniami British Airways i Aer Lingus, na trasie Dublin – Londyn. Korzystając już wtedy z dwóch 46 osobowych, śmigłowych maszyn Boeing E748, Ryanair rozpoczął pierwszą oficjalną wojnę cenową z dużymi przewoźnikami w Europie.


Przewiezionych pasażerów: 82,000
Zatrudnionych: 151
1987
Rok 1987 przyniósł przewoźnikowi pierwszy samolot odrzutowy BAC1-11, który Firma kupiła w leasingu od Rumuńskich linii lotniczych Tarom.
Pozwoliło to na zwiększenie ilości lotów do Dublina, Liverpoolu, Manchester, Glasgow i Cardiff do 15, a także na uruchomienie połączeń z Luton do Cork, Shannon, Galway, Waterford i Knock w Zachodniej Irlandii.


Przewiezionych pasażerów: 322,000
Zatrudnionych: 212
1988

Ryanair kupuje w leasingu kolejne odrzutowce BAC 1-11 (w sumie jest ich już 6) od linii Tarom, a także nowy samolot śmigłowy ATR 42 od GPA przeznaczony do obsługi krótszych tras w Irlandii. Zostają uruchomione połączenia z Dublina do Brukseli (Pon-Pią) oraz cotygodniowe do Monachium. Ryanair wprowadza również klasę biznes i „Frequent Flyer Club” (Program partnerski dla stałych klientów), które niestety nie zyskują dużej popularność wśród pasażerów.


Przewiezionych pasażerów: 592,000
Zatrudnionych: 379
1989

Przewoźnik kupuje w leasingu dwa kolejne samoloty, ATR42 (w sumie jest ich już 3), które zastępują wysłużone Bandeiranty i stare 748-ki. Flota składa się teraz z 6 odrzutowych BAC1-11 i 3 śmigłowych ATR42. W związku z niewielkimi dochodami, Ryanair decyduje się na rezygnacje z klasy biznes oraz programu partnerskiego Frequent Flyer Club.


Przewiezionych pasażerów: 644,000
Zatrudnionych: 477
1990

Po trzech latach inwestycji w rozwój floty i ilości połączeń oraz walki cenowej z Aer Lingus i British Airways, Ryanair popada w długi wysokości 20 milionów Funtów, co prowadzi do gruntownej restrukturyzacji Firmy. Rodzina Ryanów, w zaistniałej sytuacji finansowej wzorując się na południowo zachodnich tanich przewoźnikach, przeprowadza gruntowne zmiany w Firmie i wraca na rynek jako odmienione, pierwsze prawdziwe Europejskie tanie linie lotnicze. Ryanair wychodzi z najatrakcyjniejszą ofertą dostępną na rynku (przeloty już od 59 Funtów w obie strony), dużą częstotliwością lotów, przerzuca się na maszyny jednego typu oraz rezygnuje z wszelkich usług gastronomicznych na pokładach samolotów. Po przeprowadzeniu “Wielkanocnej wyprzedaży biletów” w cenie 59 Funtów w obie strony, kolejka zainteresowanych sięgała aż do ulicy Dawson przez 3 dni – wszystko po to, aby kupić bilet po okazyjnej cenie.


Przewiezionych pasażerów: 745,000
Zatrudnionych: 493
1991
Wojna w Zatoce, w styczniu 1991 roku powoduje chaos i zastój w komunikacji powietrznej. Czołgi stacjonują na wszystkich Londyńskich lotniskach. Ryanair odpowiada obniżeniem cen oraz pozbyciem się samolotów śmigłowych ATR 42 zwracając wysłużone maszyny ich właścicielom. Decyzja ta odbija się zmniejszeniem połączeń z lotniskami Kerry, Galway i Waterford. W Maju 1991 roku, Ryanair przenosi swoją główną siedzibę z Loton na nowo otwarte lotnisko Stansted w Essex. Stansted zaprojektowane zostało przez BAA jako trzecie główne lotnisko Londynu, posiadając nowoczesny terminal i bezpośrednie połączenie kolejką podmiejską z Centrum miasta (Stacja Liverpool). Rok 1991 był jedynym okresem w działalności Firmy, podczas którego zmniejszyła się liczba lotów oraz nastąpiły redukcje personelu. Pomimo konfliktu w Zatoce, Ryanair odnotowuje zysk w wysokości £293,000 w skali całego roku.


Przewiezionych pasażerów: 651,000
Zatrudnionych: 477
1992

Ryanair kontynuuje swoją restrukturyzacje rezygnując z najmniej popularnych połączeń oraz redukując personel. Liczba destynacji z powrotem zmniejsza się z 19 do jedynie 6 – Dublin-Stansted, Dublin-Luton, Dublin-Liverpool i Cork, Shannon i z Knock do Stansted. Flota jednak powiększa się o dodatkowy samolot BAC 1-11, zwiększając liczbę lotów na istniejących trasach oraz pozwalając na obniżenie cen. W sierpniu liczba przewiezionych pasażerów sięga 100,000 – jest to pierwszy tak dobry wynik w historii Firmy.


Przewiezionych pasażerów: 945,000
Zatrudnionych: 507
1993

Ryanair uruchamia po pięciu latach pierwsze regularne, codzienne połączenie z Dublina do Birmingham. Przewoźnik otrzymuje również oficjalne ostrzeżenie od rządu Irlandii, jakoby nowa trasa mogła “zdenerwować” szefów linii Aer Lingus. Połączenie zostaje uruchomione mimo to. Flota zostaje zwiększona do 11 samolotów BAC 1-11 poprzez odkupienie 4 maszyn od British Airways. W Grudniu, Ryanair ogłasza oficjalnie zaplanowany zakup sześciu Boeingów 737 bezpośrednio od producenta. Samoloty te były przez krótki czas używane przez niewielkie brytyjskie linie czarterowe Britannia i umożliwiły Ryanairowi rozpoczęcie wymiany maszyn BAC1-11, które ze względu na swój wiek mogły być użytkowane najpóźniej do roku 1994. Dzięki szybkiemu wzrostowi zysków, Firmie udało się pokonać nowy rekord, przewożąc ponad milion pasażerów w ciągu całego roku..


Przewiezionych pasażerów: 1 200,000
Zatrudnionych: 503
1994
Ryanair odbiera pierwszego Boeinga 737 w Styczniu, od razu uruchamiając dwa nowe połączenia z Dublina do Manchester oraz do Glasgow Prestwick w Kwietniu. Wszystkie 8 samolotów 737 zastępują do końca roku miejsce wysłużonych BAC 1-11, z których ostatni zostaje wycofany pod koniec roku. W Październiku zostaje również otwarte nowe połączenie z Dublina do Londynu (Lotnisko Gatwick) wypierając tym samym Aer Lingusa, który wkrótce zrezygnował z latania na tej trasie.


Przewiezionych pasażerów: 1 666,000
Zatrudnionych: 523
1995

Ryanair przegania linie Aer Lingus i British Airways, stając się najbardziej popularnym przewoźnikiem na trasie Dublin-Londyn (Jedna z najpopularniejszych tras w Europie). Ryanair staje się również najczęściej wybieranymi Liniami Lotniczymi na połączeniach do i z Dublina. W ten sposób udowadnia, że niskie ceny i wysoka częstotliwość lotów jest kluczem do sukcesu, który został osiągnięty w dziedzinie przewozów pomiędzy Irlandią i Anglią.
W Październiku Ryanair staje się pierwszymi tanimi liniami lotniczymi obsługującymi wewnętrzne połączenia na terenie Anglii (Londyn Stansted do Glasgow Prestwick). Ryanair świętuje również swoje 10 urodziny, hucznie obchodzone w Klubie Rugby w Lansdowne. Firma kupuje także 4 dodatkowe Boeingi 737 od Transavii, powiększając swoją flotę do 11 maszyn, a liczba przewiezionych pasażerów przekracza już dwa miliony.



Przewiezionych pasażerów: 2 260,000
Zatrudnionych: 523
1996
Wraz z uruchomieniem nowych połączeń do Leeds Bradford, Cardiff i Bournemouth w Kwietniu, popularność i zyski Ryanair wzrastają. Firma zostaje oficjalnie nagrodzona jako “Najbardziej opłacalne Linie Lotnicze Świata”. W Listopadzie natomiast zostaje podpisana umowa na zakup 8 dodatkowych Boeingów 737-200, które wcześniej służyły w Lufthansie. Pierwsze maszyny odebrano już w Grudniu, zwiększając flotę do 12 Boeingów 737. Unia Europejska finalnie zatwierdza ustawę o “Wolnym Niebie”, umożliwiając tym samym kursowanie tanich linii lotniczych na terenie całej Europy.


Przewiezionych pasażerów: 2 950,000
Zatrudnionych: 605
1997

Ryanair uruchamia pierwsze cztery połączenia Europejskie z London Stansted do Sztokholmu (Lotnisko Skavsta) i Oslo (Torp), oraz tanie kursy z Dublina do Paryża (Lotnisko Beauvais) i do Brukseli (Charleroi). Firma kupuje także 2 dodatkowe B737 (od TAP i GECAS) aby tym samym operować już flotą 21 samolotów. 29 Maja 1997 roku, Ryanair staje się Spółką Akcyjną, debiutując na Giełdzie w Dublinie i NASDAQ (Nowy Jork). Cena akcji szybko wzrasta i już pierwszego dnia z €11 zwiększa się do €25. Wszyscy pracownicy Ryanair otrzymują swoją część udziałów w postaci akcji, jako wynagrodzenie za prace włożoną w sukces Firmy. W Październiku zostaje także otwarte nowe, trzecie już przedstawicielstwo Linii na lotnisku Glasgow Prestwick, obsługującym codzienne loty do Dublina, Londynu, Paryża i Frankfurtu. W Grudniu zostaje opublikowany oficjalny raport Brytyjskiego Inspektoratu Awiacji Cywilnej, który wyróżnia Ryanair jako najbardziej punktualne tanie linie lotnicze na trasie Dublin – Londyn. Oto wyniki badań:


Punktualnoć przewoźników na trasie Dublin – Londyn:
Ryanair: 76.1%
Aer Lingus: 75.7%
British Midland: 66.0%
British Airways: 61.0%



Przewiezionych pasażerów: 3 730,000
Zatrudnionych: 659
1998

Ryanair kontynuuje podbój Europy, wciąż uruchamiając nowe połączenia. Latem 1998 roku zostaje uruchomionych sześć nowych tras: do Malmo (Szwecja), St Etienne i Carcassonne (Francja) oraz do Wenecji, Pizy i Rimini we Włoszech. W związku z ciągłym wzrostem zainteresowania oraz rosnącym popytem na tanie przewozy, 9 Marca 1998, Ryanair składa zamówienie na 45 nowych Boeingów 737-800 o łącznej wartości ponad 2 miliardów dolarów. W Lipcu Firma wypuszcza dodatkową partie akcji o wartości 110 milionów Funtów, które pomagają spłacić część należności za nowe maszyny. Ryanair zostaje uznany przez Irlandzkie Stowarzyszenie Użytkowników Transportu Lotniczego za “Linie Lotnicze Roku” oraz „Najlepiej Zarządzanego Przewoźnika Krajowego” przez prestiżowy tygodnik „Awiacja”.



Przewiezionych pasażerów: 4 629,000
Zatrudnionych: 892
1999

20 Marca, Ryanair odbiera pierwszego fabrycznie nowego Boeinga 737-800. Do końca roku otrzymuje ich w sumie 5 sztuk. Samoloty obsługują kolejne połączenia z Lotniska Londyn Stansted, a zmiana ta pozwala Ryanairowi na obniżenie cen połączeń oraz zapewnienie pasażerom wysokiego komfortu podróży. Powstają nowe połączenia do Frankfurtu, Biarritz, Ostend, Ancony, Genui, Turynu, Derry i Aarhus w Danii. Ryanair po raz kolejny zostaje nagrodzony jako „Najbardziej Opłacalne Linie Lotnicze”, przez Brytyjski magazyn dla konsumentów „Który”. Era zakupów bezcłowych na trasach wewnątrzeuropejskich dobiegła końca. Ryanair odpowiedział na tę zmianę najniższą ofertą cenową w historii: £19.99 Za przelot na trasie Dublin-Londyn.


 
Przewiezionych pasażerów: 5 358,000
Zatrudnionych: 1,094
2000

W styczniu, Ryanair uruchamia największy w Europie internetowy system rezerwacji biletów – www.ryanair.com. W ciągu pierwszych 3 miesięcy przez stronę dokonanych zostaje ponad 50,000 rezerwacji tygodniowo, która wkrótce staje się jedynym źródłem niskich cen i atrakcyjnych ofert w Europie. Dodatkowo, rezerwacje za pośrednictwem ryanair.com dają pasażerom zniżki na wynajem samochodów, zakwaterowanie, ubezpieczenia i inne usługi turystyczne. Ryanair inwestuje w 8 dodatkowych B737-800 (w sumie lata ich już 13) i umieszczając 3 maszyny na Lotnisku Glasgow Prestwick, zapewnia pasażerom podróżującym ze Szkocji stałe połączenia z Paryżem i Frankfurtem, dodatkowo obniżając ceny biletów do Dublina i Londynu. Pracownik jednej z załóg kabinowych, Brian Dowling, wygrywa także główną nagrodę w Realisty Show „Big Brother”. Ryanair staje się pierwszym, oficjalnym sponsorem prognozy pogody “Skynews”, co umieściło Przewoźnika na milionach ekranów telewizyjnych we wszystkich domach Wielkiej Brytanii.


Przewiezionych pasażerów: 7 002,000
Zatrudnionych: 1,262
2001

Ryanair decyduje się na swoją pierwszą bazę, mieszczącą się poza granicami Wielkiej Brytanii – w Brukseli (Lotnisko Charleroi), z 5 dodatkowymi B737-800 (w sumie jest już ich 18), które wkrótce zostają tam wysłane na stałe. Wszystkie konkurencyjne linie lotnicze, łącznie z Sabeną, przewidywały, iż na lotnisku Charleroi nie będzie nigdy dużego ruchu pasażerskiego oraz że idea taniego latania Ryanaira nigdy nie sprawdzi się w Brukseli. Firma mimo wszystko uruchomiła codzienne połączenia do Dublina, Londynu, Glasgow, Shannon, Wenecji, Paryża i Carcassony.
Ryanair wkrótce udowodnił Sabenie i całej Brukseli, że zamierza zostać w Charleroi, przewożąc już w Sierpniu ponad 1 milion pasażerów! To więcej obsłużonego ruchu pasażerskiego, niż udało się przewieźć w całym roku 1993! 11 Września 2001 spowodował olbrzymie załamanie na rynku lotniczym a także miał ogromny wpływ na światowe ceny ropy.



Przewiezionych pasażerów: 9 355,000
Zatrudnionych: 1,467
2002
Lotnisko Frankfurt Hahn zostało wybrane jako druga Europejska baza zewnętrzna, która funkcjonowała od Kwietnia z 10 połączeniami do Irlandii, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Francji i Włoch. Tanie loty do Niemiec na zawsze zakończyły tam erę dominacji cenowej Linii Lotniczych Lufthansa. Ryanair sukcesywnie wygrywał wszelkie rozprawy sądowe z Lufthansą, dotyczące polityki cenowej i konkurencji. Aby pokryć olbrzymie zapotrzebowanie Niemieckiego rynku na tanie przewozy Europejskie, Ryanair zamawia u Boeinga nie 45, lecz 125 nowych maszyn. Wartość tej inwestycji przekracza 6 miliardów Euro i zapewnia Firmie pozycję największego taniego przewoźnika w Europie. Ryanair pokonuje konkurencje swoją punktualnością, korzystnymi warunkami rezerwacji czy chociażby praktycznie zerowej liczbie przypadków zagubionego bagażu.


Przewiezionych pasażerów: 13 419,000
Zatrudnionych: 1,547
2003

Ryanair kontynuuje błyskawiczny podbój Europejskiego rynku przewozów lotniczych. W kwietniu Firma przejmuje stacjonującego na lotnisku Stansted, niewielkiego przewoźnika Buzz, przynoszącą straty spółkę będącą częścią Linii KLM. Spółka zostaje zamknięta na miesiąc i ożywiona ponownie w Maju, obsługując już 13 połączeń.
Ten krok dał Ryanairowi dostęp do kolejnych 11 połączeń z regionalnymi Francuskimi lotniskami, jednocześnie stawiając Firmę na pierwszym miejscu pod względem ilości lotów obsługiwanych na Lotnisku London Stansted. W roku 2003 zostały również otwarte dwie bazy regionalne: w Milanie (Lotnisko Bergamo) w Lutym oraz w Kwietniu – w Sztokholmie (Skavsta). W sumie, w roku tym uruchomiono 73 nowe połączenia, odebrano 14 dodatkowych maszyn B737-800 (razem było ich już 42) oraz wyłączono z użytku 7 z 21 starszych B737-200 do końca Grudnia 2003. Firma odnotowała również rekord, przewożąc ponad 2 miliony pasażerów jednego miesiąca (Lipiec).



Przewiezionych pasażerów: 19 490,000
Zatrudnionych: 1,746
2004
Ryanair zostaje okrzyknięty przez Google “Najpopularniejszymi Liniami Lotniczymi w Internecie” a www.ryanair.com jest stale najczęściej odwiedzanym portalem usług turystycznych w Europie. Firma odbiera również 24 nowe B737-800 (w sumie lata ich już 60) oraz wycofuje z użytku 5 kolejnych, starszych 737-200. W Rzymie i Barcelonie zostają otwarte dwa nowe przedstawicielstwa Firmy oraz bazy w portach lotniczych. W Sztokholmie, Frankfurcie i Milanie stacjonuje już coraz większa liczba samolotów Ryanaira. 98% Rezerwacji biletów dokonywana jest już za pośrednictwem strony internetowej Przewoźnika.


Przewiezionych pasażerów: 24 635,000
Zatrudnionych: 2,288
2005

Ryanair otwiera 5 kolejnych baz (w sumie jest już ich 15): w Liverpoolu (Lotnisko im. Johna Lennona), Shannon, Pizie, Nottingham, Wschodnim Midland i Cork. Z użytku zostają wyłączone kolejne starsze Boeingi 737-200 a na ich miejsce trafiają nowe B737-800. Ryanair staje się posiadaczem najmłodszej floty samolotów na świecie – średni wiek maszyn to jedynie 2 lata! Firma wciąż prowadzi w rankingach punktualności, pokonując nawet Linie Easyjet – tydzień w tydzień, przez 3 lata. W Sierpniu Firmie udaje się przewieźć więcej pasażerów niż Liniom British Airways podczas całego roku, co zapewniło Ryanairowi tytuł „Ulubionych Linii Lotniczych Świata”. Zlikwidowane zostały również „dopłaty za paliwo”, które wciąż pobierały British Airways, Air France i Lufthansa. Aby uczcić 20 lecie Firmy, została zorganizowana promocja – 100,000 biletów po 99 pensów. To100 razy mniej niż cena z roku 1985!


Przewiezionych pasażerów: 30 946,000
Zatrudnionych: 2,700
2006

Ryanair ustanawia nowy rekord: 42.5 Miliona pasażerów przewiezionych w ciągu roku. W Marcu do floty dołącza setna maszyna, Boeing 737-800 oraz zostaje uruchomiona usługa check-in za pośrednictwem internetu. Przez okres letni, Ryanair staje się pierwszym na świecie przewoźnikiem, który osiąga wynik 4 milionów pasażerów w ciągu miesiąca. Firma jest również pierwszą na świecie, która ogłasza wprowadzenie zezwolenia na korzystanie z telefonów komórkowych na pokładzie samolotu. Zostaje otwarta nowa baza w Bernem a w Październiku również i w Madrycie. Podczas gdy inne linie lotnicze wciąż utrzymują swoje opłaty paliwowe, Ryanair pozostaje jedyną, która gwarantuje jej całkowity brak, przekonując coraz większą rzeszę pasażerów zarówno do najlepszych cen jak i do najwyższego standardu usług na wszystkich 436 połączeniach lotniczych, które pozwalają aktualnie na odwiedzenie 24 krajów.


Źródło: www.ryanair.com


/Luke/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 129 734

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie