Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Ryanair walczy ze screenscrapingiem

Ryanair walczy ze screenscrapingiem

24 sierpnia 2012

Linie lotnicze Ryanair zaleciły pasażerom, aby dokonywali zakupu biletów lotniczych bezpośrednio na stronie przewoźnika. To efekt telefonów od pasażerów rezerwujących na stronach internetowych biur podróży, które wykorzystują technikę tzw. screenscrapingu.

Be Sociable, Share!


Ryanair walczy ze screenscrapingiem, wzywa do zamawiania biletów na swojej witrynie

Linie lotnicze Ryanair zaleciły pasażerom, aby dokonywali zakupu biletów lotniczych bezpośrednio na stronie przewoźnika. To efekt telefonów od pasażerów rezerwujących na stronach internetowych biur podróży, które wykorzystują technikę tzw. screenscrapingu.

Jak twierdzi Ryanair, niektóre z nieautoryzowanych portali internetowych pobierają ukryte opłaty manipulacyjne, w dodatku nie informując pasażerów o podstawowych usługach, takich jak specjalna pomoc lub informowaniu o warunkach przewozu Ryanaira.

W niektórych przypadkach pasażerowie mieli nie otrzymać maili przypominających im o wymogu dokonania odprawy online (niektóre strony internetowe wykorzystujące technikę screenscrapingu nie przekazują liniom lotniczym informacji kontaktowych pasażera), czym byli zmuszeni do uiszczenia dodatkowych opłat za wydanie karty pokładowej w wysokości €60.

Ryanair podaje, że niektóre z internetowych biur podróży nieuczciwie dodają ukryte marże będące częścią pakietów, nie są w stanie zapewnić klientowi właściwej wyceny, nie są w stanie poinformować pasażerów o istniejących warunkach przewozu Ryanaira, nie przekazują Ryanairowi informacji kontaktowych klienta, a tym samym uniemożliwiają komunikację przewoźnika z pasażerami odnośnie jakichkolwiek zmian, a także nie informują Ryanaira o specjalnych wymaganiach pasażerów, jak np. pomoc przy wózku inwalidzkim.

W ciągu ostatnich miesięcy z Ryanairem skontaktowało się ponad 300 osób, które doświadczyły problemów rezerwując swoje bilety lotnicze na portalu „On The Beach”, wobec którego linie lotnicze wystosowały pozew prawny za łamanie warunków użytkowania strony internetowej Ryanair.com. Tą drogą Ryanair zamierza zakazać nieuprawnionego użytkowania swojej witryny.

Jednocześnie Ryanair zachęca tzw. „porównywarki internetowe” do uzyskania legalnego dostępu do rozkładu lotów oraz informacji cenowych Ryanaira za roczną charytatywną opłatą w wysokości €100.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 324

Tagi: ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie