Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Ryanair skarży się na Okęcie w Komisji Europejskiej

Ryanair skarży się na Okęcie w Komisji Europejskiej

3 czerwca 2013

Linie lotnicze Ryanair złożyły skargę na warszawskie Lotnisko Chopina do Komisji Europejskiej i UOKiK. Przewoźnik twierdzi, że zarządca lotniska próbował go zmusić do przedpłaty za usługi lotniskowe.

Be Sociable, Share!


Linie lotnicze Ryanair złożyły skargę na warszawskie Lotnisko Chopina do Komisji Europejskiej i UOKiK. Przewoźnik twierdzi, że zarządca lotniska próbował go zmusić do przedpłaty za usługi lotniskowe.
Ryanair lata z Okęcia od grudnia, po tym jak zamknięte zostało lotnisko dla tanich linii w Modlinie.

Teraz linie lotnicze twierdzą, że za korzystanie z Lotniska Chopina na Okęciu zażądano od nich nieuzasadnionych przedpłat. Chodzi o konieczność wpłaty za obsługę lotniskową z wyprzedzeniem przed każdym lotem. – Zarządca lotniska, państwowy monopolista PPL, zezwala liniom LOT na znaczne opóźnienia w uiszczaniu ich płatności na lotnisku – skarży się Ryanair. – Ta dyskryminacja ma wyraźnie na celu sztuczne wsparcie LOT – sugeruje tani przewoźnik i wskazuje, że rząd niedawno dofinansował LOT kwotą 400 mln zł.

Juliusz Komorek, dyrektor ds. prawnych i regulacyjnych Ryanair, tłumaczy, że przyczyną wymogów lotniska jest „ryzyko niezapłacenia faktur”. – Ryanair ma rekordowe zyski (ponad 569 mln euro) i rezerwy gotówkowe w wysokości 3,5 mld euro, co obala tezę PPL – wyjaśnia Komorek.

Linie Lotnicze zwróciły się po pomoc do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz do Komisji Europejskiej. Przewoźnik wnioskuje o „pilne zbadanie naruszenia prawa konkurencji przez PPL, zobowiązanie PPL do wycofania groźby zakłócenia lotów Ryanair na warszawskim lotnisku oraz o zapewnienie, że Ryanair nie będzie dyskryminowany na korzyść LOT”.

Przemysław Przybylski, rzecznik warszawskiego portu lotniczego, odrzuca zarzuty Ryanaira: – Wszystkie linie lotnicze traktujemy jednakowo, od wszystkich pobieramy takie same opłaty zapisane w cenniku.

Lotnisko wydało też oświadczenie w tej sprawie. Czytamy w nim:

„Cennik nie daje Portom Lotniczym możliwości preferowania lub dyskryminowania żadnego z przewoźników – wszyscy traktowani są na podstawie równych i przejrzystych zasad. Linie mają do dyspozycji kilka form rozliczeń z operatorem lotniska: mogą co miesiąc opłacać fakturę za wykonane operacje lotnicze, mogą skorzystać z przedpłaty (czyli zaliczkowo wpłacić większą kwotę i korzystać z niej do wyczerpania środków), jest też możliwość wnoszenia opłat kartą kredytową każdorazowo przed startem samolotu. Oświadczenie linii Ryanair wskazuje, że przewoźnik ten nie przyjmuje do wiadomości żadnej z dostępnych form rozliczeń i wybiera drogę nacisku powszechnie stosowaną przez niego w stosunku do portów lotniczych. Ryanair słynie z takich metod, jednak niezależnie od podejmowanych przez niego kroków, w tym przypadku i tak ostatecznie będzie musiał dostosować się do reguł obowiązujących wszystkich przewoźników na Lotnisku Chopina”.

gazeta.pl

Be Sociable, Share!

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie