Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Ryanair niechetny do zwrotu kosztów

Ryanair niechetny do zwrotu kosztów

22 kwietnia 2010

Londyn, Anglia (CNN) – jedna z największych w Europie linii lotniczych powiadomiła w środę, że nie będzie wypłacać zwrotów za bilety, które przepadły przez chmurę pyłu wulkanicznego- potencjalnie naruszając prawa Unii Europejskiej.

Be Sociable, Share!


Ryanair będzie „uwzględniał wszystkie wpływające wnioski pasażerów o zwrot uzasadnionych kosztów poniesionych w ciągu ostatniego tygodnia” jak twierdzi dyrektor generalny Ryanair Michael O’Leary, ale powiedział on również w oświadczeniu: „…każdy zwrot jednak będzie ograniczony do pierwotnej wysokości taryfy zapłaconej przez każdego pasażera.”

Odpowiedni organ Unii Europejskiej w zakresie transportu pasażerów przypomniał w poniedziałek, że linie lotnicze są odpowiedzialne za opiekę nad pasażerami, którzy zostali „na lodzie”. Mają „obowiązek opieki – co oznacza żywność, napoje oraz zakwaterowanie w razie potrzeby”.


„Pomimo tych wyjątkowych okoliczności, pasażerowie linii lotniczych mają prawo do ubiegania się o zwrot pieniędzi, z wyjątkiem dodatkowych rekompensat finansowych, które miałyby zastosowanie w bardziej normalnych warunkach”, powiedział. Ryanair jednak nie jest chętny do wypłat nawet podstawowych taryf biletowych – jak okazyje sie w praktyce. 


Rząd Brytyjski natychmiast skrytykował wypowiedź Ryanair jako „skandaliczne” i „wbrew przepisom konsumenckim w UE.” „To szokujące zachowanie i dosypywanie soli do ran dla osób, które zostały pozostawione same sobie za granicą”.


Rząd zapowiada dalsze apelacje na wyższym szczeblu, jeśli sytuacja nie ulegnie zmianie.


Na podstawie CNN

Be Sociable, Share!

Wizyt: 100

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie