Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Ryanair do USA za 10 EUR?

Ryanair do USA za 10 EUR?

15 maja 2013

- Najbliższe pięć lat będzie rewolucyjne i ekscytujące – mówi szef Ryanaira Michael O’Leary. I zapowiada dominację w połączeniach krótkodystansowych, ale i loty z Europy do USA za symboliczne kwoty.

Be Sociable, Share!


- Najbliższe pięć lat będzie rewolucyjne i ekscytujące – mówi szef Ryanaira Michael O’Leary. I zapowiada dominację w połączeniach krótkodystansowych, ale i loty z Europy do USA za symboliczne kwoty.
O’Leary chce uruchomić tanią linię długodystansową. Jak pisze Bloomberg, przewoziłaby ona pasażerów z około pięciu europejskich miast do około dziesięciu amerykańskich na wschodnim i zachodnim wybrzeżu. Nie byłby to jednak Ryanair, lecz zupełnie nowa marka. – Czekamy na pogorszenie się sytuacji na rynku lotów transatlantyckich. Oferta lotów za 10 funtów lub 10 euro w klasie ekonomicznej byłaby nie do przebicia. Dziwne, że żaden z przewoźników latających za ocean jeszcze tego rynku nie zagospodarował – mówi szef Ryanaira. Wprowadzenie oferty O’Leary zapowiada w ciągu najbliższych pięciu lat.

Możliwe to będzie, jeśli uda mu się przejąć Aer Lingus, drugiego co do wielkości przewoźnika Irlandii, który ma w swojej ofercie połączenia długodystansowe. Na razie jednak oferta wykupu za 694 mln euro została zablokowana przez Komisję Europejską. Urzędnicy uznali, że takie przejęcie spowodowałoby wzrost cen i ograniczenie możliwości wyboru dla klientów.

„Zdominujemy krótkie dystanse”

Tanie loty do USA to jednak tylko jedno z jego założeń na ten okres. O’Leary zapowiada, że do 2018 roku całkowicie zdominuje również rynek połączeń krótkodystansowych w Europie. Swojej hegemonii upatruje oczywiście w problemach innych przewoźników.

Podczas gdy siatki połączeń Alitalii, SAS czy Iberii kurczą się, Ryanair ma zamiar się rozwijać – w 2018 roku jego flota ma składać się z 400 samolotów (obecnie 305), a wartość rynkowa firmy ma wynieść ok. 17 mld euro (obecnie – 8,65 mld euro). Wtedy też linia zamierza wozić rocznie 100 mln pasażerów (obecnie 79 mln).

- Tradycyjni przewoźnicy będą coraz częściej zmuszani do odchodzenia od krótkich połączeń, bo przynoszą im straty. Są skazani na porażkę, bo nie są wystarczająco wierni niskim cenom – ocenia Michael O’Leary. Nawiązuje w tym do zmian, jakie wprowadzają w krótkich lotach Air France, Lufthansa czy IAG.

Szaleniec się zmienia

Znany z często kontrowersyjnych, a niemal zawsze rewolucyjnych pomysłów O’Leary zapowiada także zmianę swojego wizerunku. Do tej pory potrafił zaszokować propozycją oferty seksu oralnego dla klientów klasy biznes. Teraz przyznaje, że musi „wygładzić niektóre ostre krawędzie swej osobowości i zmienić wizerunek Ryanaira jako firmy nieco nonszalanckiej”.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 556

Tagi: , ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie