Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

RollsRoyce i British Airways testują alternatywne paliwa

14 lipca 2008

Firmy Rolls-Royce i British Airways ogłosiły rozpoczęcie testów alternatywnych paliw dla przemysłu lotniczego. Badania mają na celu znalezienie alternatywy dla stosowanego obecnie w przemyśle lotniczym paliwa kerozynowego. Najważniejszą zaletą nowego paliwa ma być znaczne ograniczenie emisji CO2 przez samoloty.

Be Sociable, Share!


Producenci alternatywnych paliw będą mogli zgłaszać próbki swoich produktów do przetargu, który zostanie ogłoszony przez Rolls-Royce i British Airways. Próbki sprawdzane będą na silniku Rolls-Royce RB 211, takim jak stosowane w Boeingach 747 British Airways. W wyniku przetargu zostaną wybrane cztery propozycje paliw, które następnie przejdą badania laboratoryjne. Każda firma będzie poproszona o dostarczenie do 60 000 litrów próbek alternatywnego paliwa.

Testy będą przeprowadzane na stanowiskach testowych, w zamkniętym pomieszczeniu w zakładach Rolls-Royca w Derby w Wielkiej Brytanii. Testowanie silników w kontrolowanym otoczeniu, dostarczy bardziej szczegółowych danych, niż byłoby to możliwe podczas lotów próbnych. W takich warunkach można wykorzystać dodatkowe narzędzia, i co ważne, zewnętrzne czynniki nie mają wpływu na wydajność paliw oraz na skład emitowanych spalin.


Wyniki z testów alternatywnego paliwa zostaną porównane z rezultatami jakie daje paliwo kerozynowe.  W każdym przypadku silnik będzie działał w różnych zakresach mocy: na małych obrotach, przy przyspieszeniu, na mocy startowej oraz przelotowej.


Przewiduje się, że testy zostaną zakończone do marca 2009 roku.


Ric Parker, dyrektor ds. Badań i Technologii w Rolls-Royce mówi: „ Głównym kryterium wyboru alternatywnego paliwa będzie jego użyteczność, ekologiczność i potencjał przemysłowy. To bardzo ważne, aby wykorzystywane w lotnictwie paliwo było bardziej ekologiczne. Jednak żeby rozpocząć produkcję takiego paliwa muszą być niezbite dowody na to, że istnieje potencjał do jego masowej produkcji i dystrybucji, aby wspierać światowy przemysł lotniczy.”


Jonathon Counsell, dyrektor ds. Ekologii w British Airways, powiedział: “Cieszymy się, ze współpracy
z firmą Rolls-Royce. British Airways są pierwszą linią lotniczą, która wyznaczyła sobie cel ograniczenia zużycia paliwa. Od  1990 udało nam się zmniejszyć zużycie paliwa o 28%, aktualnie jesteśmy na dobrej drodze, aby poprawić ten wynik o dalsze 30% do 2010 roku. Ostatnio ogłosiliśmy również, że do  roku 2025 zwiększymy wydajność paliwa o dalsze 25% w porównaniu z rokiem 2005. Jeśli testy, które prowadzimy wspólnie z Rolls-Roycem zakończą się sukcesem, pojawi się potencjał do wytwarzania bardziej ekologicznego paliwa, co z kolei pomoże znacząco ograniczyć emisję CO2 przez lotnictwo.
Wyniki badań będą podane do wiadomości publicznej, zatem korzyść z naszych badań odniesie cały przemysł lotniczy, klienci oraz co najważniejsze – środowisko.” 

FIRST Public Relations


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 769

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie