Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Rekordowa punktualność lotów British Airways

19 czerwca 2009

Zgodnie ze statystykami opublikowanymi 18 czerwca 2009 przez Asociation of European Airlines (AEA), linie lotnicze British Airways odnotowały najwyższy wynik punktualności lotów w swojej historii. W maju bieżącego roku wyniósł on 87 procent. Jest to wynik lepszy o 20 procent w porównaniu z sezonem zimowym 2007/2008.

Be Sociable, Share!


Podczas okresu Świąt Wielkanocnych w kwietniu bieżącego roku, kiedy ruch powietrzny jest wzmożony, ponad 85% wszystkich lotów BA wystartowało punktualnie.

Na lotnisku Gatwick, które jest drugą bazą British Airways, przewoźnik odnotował 94 procentową punktualność w maju oraz 92 procentową punktualność w kwietniu 2009.


Na poprawę statystyk znaczący wpływ miało usprawnienie operacji lotniczych wynikające
z otwarcia Terminalu 5 na lotnisku Heathrow, na którym obsługiwane są wyłącznie loty British Airways.


Na Terminalu 5 w kwietniu i maju bieżącego roku obsłużono około 30 000 lotów. 75 procent spośród wszystkich pasażerów, którzy z nich skorzystali oceniło serwis British Airways, jako bardzo satysfakcjonujący lub maksymalnie satysfakcjonujący.


Dzięki rozwiązaniom zastosowanym przez linie BA na T5, znacznemu przyspieszeniu uległy procesy odprawy pasażerskiej, kontroli bezpieczeństwa, transferów czy dostarczania bagaży. 


Linie lotnicze British Airways poprawiły również swoje statystyki bagażowe. Liczba bagaży, których doręczenie do właścicieli było opóźnione została zredukowana do 10 bagaży na 1000 pasażerów. Wynik ten to ogromny spadek w porównaniu z rekordową ilością 38 opóźnionych bagaży na 1000 pasażerów, jaką odnotowano w lecie 2007 roku.


Większość z bagaży niedoręczonych na czas stanowią bagaże z lotów transferowych, które dostarczane są przez innych przewoźników z pozostałych terminali na lotnisku Heathrow.


W przypadku bagaży dostarczanych bezpośrednio tym samym samolotem, linie lotnicze British Airways zanotowały w maju spadek liczby opóźnionych bagaży do 3 na 1000 pasażerów.


Andy Lord, British Airways Director of operations, powiedział: “Nigdy wcześniej nie mieliśmy aż tak wysokiego pozytywnego odzewu ze strony naszych pasażerów. Statystyki naszych lotów poprawiają się w tej chwili niemal z tygodnia na tydzień”.


“Obecnie jest coraz więcej dni, w których punktualność naszych lotów na całym świecie przekracza 90 procent.”


“Udało nam się osiągnąć tak dobre wyniki, pomimo że nasze dwa główne lotniska w Wielkiej Brytanii – Heathrow i Gatwick są najbardziej obciążonymi komunikacyjnie lotniskami w kategorii portów posiadających jeden lub dwa pasy startowe. Ten czynnik sprawia, że jest nam dużo trudniej, niż innym przewoźnikom europejskim. Tym samym, głównym powodem opóźnień lotów pozostaje niska przepustowość pasów startowych i kanałów powietrznych.”


ba.com

Be Sociable, Share!

Wizyt: 106

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie