Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Raport roczny Grupy SAS za okres styczeń-grudzień 2011

13 lutego 2012

Dodatni dochód przed uwzględnieniem odpisów z tytułu utraty wartości w wysokości 1,7 mld SEK w związku ze Spanair:
- Większe wyzwania w 2012 r.
- Przyspieszenie realizacji strategii 4Exellence, działania w latach 2012-2013 na łączną kwotę 5 mld SEK

Be Sociable, Share!


Dodatni dochód przed uwzględnieniem odpisów z tytułu utraty wartości w wysokości 1,7 mld SEK w związku ze Spanair
- Większe wyzwania w 2012 r.
- Przyspieszenie realizacji strategii 4Exellence, działania w latach 2012-2013 na łączną kwotę 5 mld SEK

Kluczowe wskaźniki za okres październik – grudzień 2011

• Przychody: 10 164 (10 653) mln SEK
• Liczba pasażerów: wzrost o 0,2 mln (3,5%)
• Dochód przed opodatkowaniem i uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych: -61 (259) mln SEK
• Marża EBT przed uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych: -0,6% (2,4%)
• Dochody przed opodatkowaniem: -2 077 (-463) mln SEK
• Dochody netto za okres: -2 079 (47) mln SEK
• Zysk na akcję: -6,32 (0,14) SEK

Kluczowe wskaźniki za okres styczeń-grudzień 2011

• Przychody: 41 412 (41 070) mln SEK
• Liczba pasażerów: wzrost o 2,0 mln (7,8%)
• Dochód przed opodatkowaniem i uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych: 94 (-444) mln SEK
• Marża EBT przed uwzględnieniem kosztów bezzwrotnych: 0,2% (-1,1%)
• Dochody przed opodatkowaniem: -1 629 (-3 069) mln SEK
• Dochody netto za okres: -1 687 (-2 218) mln SEK
• Zysk na akcję: -5,13 (-7,79) SEK
• Środki finansowe, jakimi dysponowała Grupa SAS na dzień 31 grudnia 2011 r. wynosiły 8,9 mld SEK (10,2)
• Zarząd proponuje, aby Roczne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło uchwałę o niewypłacaniu dywidendy za rok obrachunkowy 2011

Najważniejsze wydarzenia w czwartym kwartale 2011 r.

• W 2011 r. SAS trzeci rok z rzędu zostały uznane za najpunktualniejsze duże linie lotnicze w Europie przez FlightStats
• SAS zaoferowały wszystkim pasażerom darmowy dostęp do internetu i telefonii komórkowej na pokładzie swoich samolotów
• SAS zawarły umowę kredytową umożliwiającą finansowanie czterech samolotów A321 na kwotę 500 mln SEK
• SAS zapowiedziały uruchomienie 21 nowych połączeń w marcu 2012 roku, kiedy zacznie obowiązywać letni rozkład lotów
• Zarząd Spanair złożył wniosek o upadłość – SAS dokonały odpisów z tytułu utraty wartości w wysokości 1,7 mld SEK

Większe wyzwania w 2012 r. – działania na łączną kwotę 5 mld SEK
Ocena sytuacji, z jaką mamy do czynienia w roku 2012, jest trudna ze względu na zmiany w globalnym klimacie ekonomicznym. Wyzwaniami pozostają ceny paliwa lotniczego i większa liczba miejsc w samolotach, jaka oferowana jest na rynku. W związku z tym w wyniku gorszej koniunktury gospodarczej przyspieszyliśmy wdrażanie działań w ramach strategii 4Excellence. W latach 2012-2013 łączna wartość tych działań zamknie się w kwocie 5 mld SEK. Obejmują one redukcję 300 etatów w przypadku pracowników administracyjnych, natomiast związki zawodowe działające w SAS zobowiązały się do znalezienia oszczędności w wysokości 1 mld SEK w okresie 2012-2013. W roku 2012 wpływ tych działań na zysk jest szacowany na około 2 mld SEK. Pełne wyzwań otoczenie gospodarcze, z jakim mamy aktualnie do czynienia, oraz fakt, że wpływ strategii 4Excellence na zysk uwidoczni się dopiero drugiej połowie 2012 r. oznaczają, że tradycyjnie słaby pierwszy kwartał będzie także słaby w tym roku.

Komentarz Rickarda Gustafsona, CEO SAS Group

„Cechą charakterystyczną trendu obserwowanego w 2011 r. była rosnąca konkurencja, której towarzyszyła słabnąca koniunktura gospodarcza i rosnące ceny paliwa. Pomimo tych wyzwań odnotowaliśmy w tym okresie znaczny wzrost oraz rekordowo wysoki współczynnik wykorzystania miejsc i najwyższy poziom satysfakcji klienta od 11 lat. Z przyjemnością potwierdzamy, że oferta SAS dla klientów jest wciąż atrakcyjna, głównie ze względu na usprawnienia, jakie systematycznie wprowadzamy w całej naszej organizacji. Kolejną sprawą jest nasza wyjątkowa punktualność, która została potwierdzona, kiedy trzeci rok z rzędu Skandynawskie Linie Lotnicze zostały uznane przez firmę badawczą FlightStats za najpunktualniejsze linie lotnicze w Europie w 2011 r. […] „.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 328

Tagi: ,

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie