Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Prestiżowa nagroda dla lini lotniczych SAS

21 lipca 2008

Linie lotnicze SAS otrzymały prestiżową nagrodę za rozwój technologiczny. W trakcie organizowanej rokrocznie ceremonii wręczenia nagród branżowego magazynu Airline Business, która tym razem odbyła się 13 lipca w Londynie, linie lotnicze SAS otrzymały nagrodę „Leadership in Technology Award”. Nagroda ta została przyznana SAS głównie za jej wkład w promowanie „ekologicznych lotów” i wykorzystanie technik biometrycznych przy odprawie pasażerów.

Be Sociable, Share!


„Linie SAS udowodniły, że trudna sytuacja rynkowa nie musi oznaczać rezygnacji z innowacyjnych rozwiązań. Cieszymy się, że otrzymaliśmy tę wspaniałą nagrodę, która jest wyrazem uznania dla postępu, jakiego dokonaliśmy”, mówi Peter Söderlund, wiceprezes ds. nowych produktów w SAS.

„Zaczęliśmy stosować biometryczne skanowanie odcisków palców pasażerów w trakcie odprawy w odpowiedzi na coraz bardziej rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa. Miało to na celu znalezienie bezpiecznego sposobu łączenia pasażerów z ich biletami i bagażem.
Kontrola dokumentów tożsamości była w praktyce zbyt skomplikowana ze względu na znaczną liczbę podróżnych. Rozwiązaniem było wprowadzenie systemu w pełni automatycznego, w którym zupełnie dobrze sprawdziły się metody biometryczne”, mówi Peter Soderlund.


Czystsze środowisko naturalne dzięki ekologicznym lotom


W latach 2006 i 2007 linie SAS wykonały 2 300 „ekologicznych lotów”. Komunikacja między wykorzystywanym przez linię lotniczą komputerem określającym tor lotu i systemem kontroli ruchu lotniczego pozwala wcześniej ustalić optymalny tor lotu i osiągnąć większą precyzję czasową.
Efekty tego rozwiązania to, między innymi, oszczędności paliwa, zmniejszenie poziomu emisji oraz lepsze możliwości przewidywania dla wszystkich pracowników portu lotniczego.


„Poza tym wyposażyliśmy cztery z naszych samolotów w dodatkowe funkcje wykorzystujące technologię komputerową; na drodze testów i badań chcemy stwierdzić, jak mogłyby one w przyszłości przyczynić się do wyznaczania dokładnego toru lotu na całej trasie”, mówi Peter Larsson, menedżer projektu w SAS.
„SAS Svergie obliczył, że gdyby rozwiązanie to zostało wdrożone w pełni, na lotnisku Arlanda można by ograniczyć roczną emisję dwutlenku węgla o 23 000 ton”, dodaje Larsson.


flysas.pl


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 341

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie