Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Prawa pasażerów w Unii Europejskiej

12 czerwca 2008

Pasażerowie linii lotniczych, których loty odbywają się w obrębie Unii Europejskiej mają prawo do odszkodowania w bardzo wielu przypadkach. Prawo unijne daje klientom linii szerokie prawa w wypadku odwołania bądź opóźnień lotów.

Be Sociable, Share!


W razie opóźnienia o co najmniej dwie godziny przewoźnik ma zapewnić pasażrom bezpłatne napoje i posiłki oraz możliwość dwóch rozmów telefonicznych bądź wysłania e-maili. Jeśli opóźnienie wynosi do pięciu godzin, pasażerowie mogą dostać zwrot kosztów biletów lub lot powrotny do pierwszego miejsca odlotu.

Gdy opóźnienie sięga jednej doby pasażerowie mają prawo do bezpłatnego zakwaterowania w hotelu i transportu między lotniskiem a hotelem na koszt przewoźnika. Gdy jednak powodem opóźnień jest zła pogoda, przewoźnik nie ponosi takiej odpowiedzialności. 


W przypadku odwołania lotu, pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztów biletu, darmowych posiłków, napojów i rozmów telefonicznych. W zależności od długości podróży odszkodowanie wynosi od 250 do 600 euro. Odszkodowanie nie należy się, jeżeli przewoźnik poinformował o odwołaniu lotu na co najmniej dwa tygodnie przed planowanym terminem podróży. 


Pasażerowie, którzy czują, że przewoźnicy nie wywiązują się ze swoich zobowiązań powinni interweniować w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.


Na podstawie Rzeczpospolitej

/KY/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 2 889

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie