Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Lotnisko Chopina Warszawa

Po co lotniskom media społecznościowe? Konferencjia na Lotnisku Chopina

23 września 2013

- Strategia działań w mediach społecznościowych musi być częścią ogólnego planu marketingowego lotnisk. I trzeba przykładać do niej coraz większą wagę – taka jest konkluzja I Europejskiej Konferencji „Lotniska w mediach społecznościowych”, która odbyła się na Lotnisku Chopina w Warszawie.

Be Sociable, Share!


- Strategia działań w mediach społecznościowych musi być częścią ogólnego planu marketingowego lotnisk. I trzeba przykładać do niej coraz większą wagę – taka jest konkluzja I Europejskiej Konferencji „Lotniska w mediach społecznościowych”, która odbyła się na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Po co lotniskom media społecznościowe?

W konferencji uczestniczyło ponad 40 osób z kilkunastu portów lotniczych z całej Europy, m.in.: z Budapesztu, Helsinek, Istambułu, Kijowa, Zagrzebia. Swoją wiedzą dzielili się eksperci z firm konsultingowych Simpliflying i Solterbeck.net oraz praktycy z Heathrow Airport, Lotniska Chopina i Portu Lotniczego Gdańsk. Zaprezentowane zostały m.in. najciekawsze inicjatywy podejmowane przez lotniska w mediach społecznościowych i dobre praktyki w zarządzaniu komunikacją w tym kanale.

- Wszyscy zgodziliśmy się, że media społecznościowe nie są zabawką. To potężne narzędzie, które może znacząco wspomagać osiąganie celów biznesowych firm zarządzających lotniskami – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina i inicjator konferencji.

Marco Serusi z firmy Simpliflying zaprezentował podczas konferencji niesamowite możliwości analityczne, jakie dają serwisy Facebook i Foursquare. Dzięki analizie publikowanych przez samych użytkowników tych serwisów informacji możliwe jest tworzenie bardzo szczegółowego profilu klienta i kierowanie do niego dedykowanego przekazu reklamowego.

- Media społecznościowe, a zwłaszcza Facebook, to największa hurtownia danych na świecie. Bardzo łatwo je pozyskiwać i analizować, a potem podejmować skuteczne działania marketingowe, w dodatku znacznie tańsze niż w przypadku wykorzystania tradycyjnych narzędzi, takich jak reklama czy media – przekonywał Serusi.

- Umiejętne wykorzystywanie socialmediów może dać odczuwalną zmianę w skuteczności docierania do klientów z pożądanym przekazem marketingowym.

David McMullen z Simpliflying zwracał uwagę, że w komunikację przez internet znacznie chętniej inwestują linie lotnicze, mimo że dysponują one mniejszymi zasobami finansowymi od lotnisk.

-Wynika to z lepszego zrozumienia grupy odbiorców. Przewoźnicy lotniczy po prostu lepiej wiedzą, kto jest ich klientem i jak do niego dotrzeć. Ale lotniska też to zaczynają rozumieć – mówił McMullen.

Według danych firmy Solterbeck.net., na Facebooku swoje profile ma ponad 1 tys. lotnisk na całym świecie, na Twitterze jest ich ponad 600. Nieliczne korzystają z innych mediów społecznościowych takich jak Google Plus, Instagram, Pinterest, Foursquare, Soundcloud.

Be Sociable, Share!

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie