Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Planowany upadek

10 grudnia 2004

Udziałowcy Air Polonii od sierpnia planowali doprowadzenie spółki do upadku. Mimo to wciąż sprzedawali bilety, leasingowali samoloty, kupowali paliwo. Upadek firmy miał na celu wyprowadzenie pieniędzy ze spółki.

Be Sociable, Share!


Jeszcze dzień przed zawieszeniem lotów na internetowej stronie Air Polonii można było kupować bilety na niedzielne loty. Pasażerowie pierwszej polskiej taniej linii lotniczej także w serwisie telefonicznym mogli usłyszeć, że wszystkie zaplanowane loty z pewnością się odbędą. Na drugi dzień spółka wstrzymała wszystkie loty, tysiące pasażerów godzinami koczowało w terminalach lotniskowych.

Jeszcze w lipcu 2004 r. prezes firmy Jan Litwiński chwalił się, że spółka miała w pierwszym półroczu 1,2 mln zł zysku. Sprzedawano średnio 9 na 10 miejsc, o wiele więcej niż LOT. Skąd więc po pół roku taka zapaść finansowa? Przedstawiciele Air Polonii twierdzą, że środki zostały pochłonięte przez spłaty rat leasingowych, zakup paliwa oraz pensje personelu. Ponadto w ostatniej chwili wycofał się inwestor, z którym Air Polonia wiązała duże nadzieje.

Gazeta Wyborcza dotarła jednak do informacji, z których wynika, że Air Polonia wydawała spore środki na usługi public relations firmy Blue Sky Communications, pośrednio należącej do aresztowanego niedawno Marka Dochnala. Ponadto członkowie zarządu Air Polonii zgłaszali zastrzeżenia do umowy na 450 tys. zł z firmą CCS za „wsparcie systemowe”.

Gazeta twierdzi, że udziałowcy od sierpnia planowali upadek Air Polonii. Na podstawie umów zamierzali wyprowadzić majątek firmy do innej spółki – Air Polonia LCC. Natomiast linia lotnicza miała pozostać z długami.

Nowa spółka miała zamiar przyciągnąć zagranicznego inwestora, z którym już prowadzono rozmowy. W ten sposób udałoby się uniknąć spłaty zobowiązań wobec portów lotniczych, firm paliwowych i leasingujących samoloty, ponieważ „stara” Air Polonia nie miałaby z czego spłacić swoich długów. Nowa spółka natomiast nie przejmowała zobowiązań poprzedniczki.

Plany jednak spaliły na panewce z powodu konfliktów między udziałowcami. Wobec tego z planów inwestycyjnych wycofał się irlandzki inwestor.

Źródło: Gazeta Wyborcza

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 137

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie