Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Piloci będą pracować krócej

14 października 2013

Parlament Europejski utorował w środę drogę do przyjęcia w UE jednolitych zasad regulujących maksymalny czas pracy pilotów. Rozczarowanie z powodu decyzji PE wyraziły związki zawodowe pilotów, natomiast z zadowoleniem przyjęli ją pracodawcy.

Be Sociable, Share!


Parlament Europejski utorował w środę drogę do przyjęcia w UE jednolitych zasad regulujących maksymalny czas pracy pilotów. Rozczarowanie z powodu decyzji PE wyraziły związki zawodowe pilotów, natomiast z zadowoleniem przyjęli ją pracodawcy.

Łączny czas pozostawania w stanie gotowości i faktycznego pilotowania ma wynosić w UE do 16 godzin. Ponadto maksymalny czas za sterami podczas nocnego lotu ma wynosić 11 godzin. Ograniczone ma być liczba godzin za sterami w ciągu 12 kolejnych miesięcy i wydłużony okres wypoczynku.

„Głosowanie pokazuje, że PE nie sprzeciwia się zaproponowanemu przez Komisję Europejską projektowi skrócenia czasu pracy pilotów, który ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzięki zapewnieniu odpowiedniego poziomu koncentracji pilotów (…) podczas wykonywania manewrów w powietrzu” – napisał PE w komunikacie.

Zadowolenie z wyniku środowego głosowania wyraził komisarz UE ds. transportu Siim Kallas. „Jestem zadowolony z głosowania, które otwiera drzwi do bardziej rygorystycznych unijnych zasad ograniczania zmęczenia pilotów. Przyniosą one lepszą ochronę pasażerów i bezpieczniejsze warunki pracy dla personelu kabinowego. To zwycięstwo zdrowego rozsądku” – oświadczył Kallas.

Głosowanie ws. propozycji KE poprzedziły ostre protesty związków zawodowych pilotów. Wcześniej za odrzuceniem propozycji harmonizacji w UE czasu za sterami i czasu pozostawania w gotowości opowiedziała się komisja PE ds. transportu.

Związki zawodowe pilotów twierdziły, że w rzeczywistości przepisy unijne oznaczają wydłużenie czasu pracy wobec tego, co stosowane jest w niektórych krajach członkowskich, co może narazić na niebezpieczeństwo pasażerów. W swoich wyliczeniach uwzględniały czas pozostawania w gotowości poza portem lotniczym, na co KE odpowiadała, że pilot jest wtedy we własnym domu i może spać; ponadto czas ten jest odejmowany od następnego dnia pracy. Związki uważają też, że maksymalny czas za sterami w nocy powinien wynosić 10 godzin.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 354

Tagi: ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie