Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

PLL LOT

Nowe połączenia, inne samoloty

Nowe połączenia, inne samoloty

31 lipca 2013

1 września zmieni się rozkład lotów między Katowicami a Warszawą, a połączenia będą dostępne dla dwukrotnie większej liczby pasażerów. Większymi samolotami i lepszą koordynacją połączeń LOT chce zachęcać pasażerów, by wybierali Warszawę jako port przesiadkowy.

Be Sociable, Share!


1 września zmieni się rozkład lotów między Katowicami a Warszawą, a połączenia będą dostępne dla dwukrotnie większej liczby pasażerów. Większymi samolotami i lepszą koordynacją połączeń LOT chce zachęcać pasażerów, by wybierali Warszawę jako port przesiadkowy.
- Od 1 września nie zmieni się ilość połączeń między Katowicami i Warszawą, natomiast godziny odlotów zostaną lepiej dostosowane do układu tranzytowego rejsów atlantyckich, obsługiwanych przez PLL LOT z Lotniska Chopina w Warszawie – wyjaśnił w środę Piotr Adamczyk z działu marketingu podkatowickiego lotniska.

Istotną informacją dla pasażerów jest również wprowadzenie na tej trasie większych samolotów.

Dotychczas latające między Katowicami a Warszawą 33-miejscowe Saaby 340 zostaną zastąpione na większości rejsów turbośmigłowymi Bombardierami Q400 NextGeneration z 78 miejscami na pokładzie oraz odrzutowymi, 70-miejscowymi Embraerami 170.

Tym samym połączenia będą dostępne dla dwukrotnie większej liczby pasażerów.

Po zmianie rozkładu samolot LOT-u nie będzie już – jak dotąd – bazował w Pyrzowicach. Dotychczas maszyna stacjonowała przez noc w podkatowickim porcie, by ok. 6 rano wylecieć w pierwszy rejs do Warszawy. Od września samolot będzie startował z Warszawy o 7.45, a z Katowic pierwszy rejs odbędzie się o 9.05. W sumie w dni robocze realizowane będą – jak dotąd – po trzy połączenia w obie strony, w niedzielę jedno, a w sobotę wcale. Najpóźniejszy rejs powrotny z Warszawy zaplanowano na 17.40.

Przedstawiciele przewoźnika wskazują, że po modyfikacji rozkładu optymalne staną się czasy przesiadek dla wylatujących z Pyrzowic pasażerów, którzy z Warszawy podróżują dalej, na odległych trasach, m.in. do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu. Czas przesiadki w zależności od połączenia wyniesie od 40 minut do 6,5 godziny – najczęściej jednak będzie to w granicach 2-3 godzin.

Według Adamczyka, zmiany wprowadzone przez LOT mogą skłonić większą niż dotąd liczbę pasażerów do wyboru lotniska Chopina w Warszawie jako tzw. hubu, czyli portu przesiadkowego. Dziś pasażerowie wylatujący z Pyrzowic najczęściej przesiadają się w niemieckim Frankfurcie, rzadziej w Monachium. „Zmiany w rozkładzie do Warszawy mogą sprawić, że lotnisko Chopina powalczy w tym zakresie z portem w Monachium” – ocenił przedstawiciel lotniska.

Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach jest jednym z największych lotnisk w Polsce. W 2012 r. skorzystało z niego ponad 2,55 mln pasażerów. Ubiegły rok port zakończył niewielkim, prawie 0,5-proc. wzrostem liczby odprawionych podróżnych, mimo załamania na rynku lotniczym w Europie. W tym roku port chce odprawić podobną ilość pasażerów. Do końca czerwca odprawiono ponad 1,1 mln pasażerów, tj. o ponad 34 tys. osób (ok. 3 proc.) mniej, niż w tym samym czasie zeszłego roku. Zmniejszyła się też liczba wykonanych operacji lotniczych.

Obecnie z lotniska w Pyrzowicach przewoźnicy oferują 74 połączenia – 35 regularnych i 39 czarterowych. W sezonie jesienno-zimowym linia Wizz Air uruchomi trzy nowe trasy – do Tel Awiwu w Izraelu, egipskiej Hurghady i francuskiego Grenoble.

PAP

Be Sociable, Share!

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie