Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Nie „polskie” tylko „środkowoeuropejskie”

15 grudnia 2004

Centralwings – to ostateczna nazwa nowej polskiej taniej linii lotniczej. Nowa spółka w całości należy do LOTu. W przyszłym roku planuje obsłużenie 800 tys. pasażerów. Pierwszy lot już 1. lutego 2005 r.

Be Sociable, Share!


Początkowo spółka miała nazywać się Polishwings. Jednak okazało się, że nazwa ta
jest już zastrzeżona przez Eurowings, spółkę matkę niemieckiej linii
Germanwings, która jest powiązana kapitałowo z Lufthansą.

Źródłem
przewagi nowej taniej linii lotniczej nad konkurencją ma być dostęp do rynku
niemieckiego i nowe oryginalne kierunki. Zapowiadane są połączenia z Lizboną,
Hanowerem, Norymbergą, Bolonią, Gironą i Katanią. Najtańszy bilet ma kosztować
45 zł plus opłaty lotniskowe.

Atutami nowej spółki jest także 75 lat
doświadczeń LOTu. Od kiedy Air Polonia, pierwsza polska tania linia lotnicza,
zawiesiła loty z braku pieniędzy, wiarygodność może stać się jednym z
najważniejszych atutów w walce o klienta.

Centralwings ma zamiar oprócz
tanich lotów zajmować się także lotami czarterowymi. Nowością na naszym rynku ma
być sprzedaż indywidualnym pasażerom niezajętych miejsc w samolotach
czarterowych. Inauguracyjny lot zaplanowano na 1 lutego. Samoloty polecą do
Londynu na lotnisko Gatwick. Oprócz Warszawy i Katowic lotniskiem docelowym mają
być Katowice, a dla lotów czarterowych Wrocław i Poznań.

Centralwings
jest spółką-córką Lotu. Należy do niego w 100 proc., kapitał początkowy wynosi 5
mln zł. Linia wynajmuje z LOTu samoloty. Dziś to trzy boeingi 737, ale do końca
roku chce latać pięcioma takimi maszynami. LOT „dostarczył” również pilotów,
natomiast załogi pokładowe mają być mieszane – częściowo z nowego naboru.


Dotychczas nie było udanych prób stworzenie przez przewoźnika narodowego
taniej linii. Brytyjska linia Go!, utworzona przez British Airways, została
przejęta przez konkurencyjnego easyJeta. Holenderski Buzz, należący w
przeszłości do KLM, został przejęty przez Ryanair. W Stanach Zjednoczonych firma
Song, utworzona przez Delta Airlines, zbankrutowała kilka dni temu. Wyjątkiem
jest jedynie dobrze radzący sobie wśród taniej konkurencji Germanwings.


Według szacunków w 2004 roku z usług tanich linii lotniczych skorzysta
ok. 1,2 mln Polaków. W przyszłym roku ma to być ponad 1,1 mln.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 374

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie