Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Modlin znów działa. A tanie linie lotnicze?

3 lipca 2013

Po ponad półrocznej przerwie od dziś port w Modlinie będzie mógł ponownie przyjmować duże samoloty pasażerskie. Trwają rozmowy z liniami lotniczymi Wizz Air i Ryanair w sprawie ich powrotu do portu.

Be Sociable, Share!


Po ponad półrocznej przerwie od dziś port w Modlinie będzie mógł ponownie przyjmować duże samoloty pasażerskie. Trwają rozmowy z liniami lotniczymi Wizz Air i Ryanair w sprawie ich powrotu do portu.
Pod koniec czerwca Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał zgodę na wznowienie startów i lądowań dużych pasażerskich samolotów na lotnisku w Modlinie. Decyzja Urzędu musiała się uprawomocnić. Lotnisko informowało pod koniec czerwca, że linie lotnicze będą mogły powrócić do portu 3 lipca. – Wszystkie niezbędne decyzje nabierają mocy prawnej. Od dziś lotnisko może ponownie przyjmować samoloty z pasażerami. Wszystkie nasze służby są w gotowości – powiedziała Edyta Mikołajczyk, doradca zarządu lotniska w Modlinie. Poinformowała, że władze portu cały czas prowadzą rozmowy z liniami lotniczymi, dotyczące ich powrotu.

Do portu w Modlinie latał węgierski Wizz Air i irlandzki Ryanair. Daniel De Carvalho z Wizz Air mówił pod koniec czerwca, że zanim przewoźnik podejmie decyzję o powrocie na lotnisko w Modlinie, musi mieć pewność, że jest ono w pełni gotowe do przyjęcia pasażerów. Z kolei Ryanair kilka dni temu na konferencji w Lublinie potwierdził, że powrót na lotnisko Warszawa-Modlin planuje od 2 września. – Wcześniejsze uruchomienie portu na chwilę obecną nie zmienia naszego stanowiska – przekazał wówczas przewoźnik.

Mikołajczyk pytana, kiedy rozpoczną się rozmowy z generalnym wykonawcą, czyli firmą Erbud w sprawie utraconych korzyści z powodu zamknięcia lotniska powiedziała, że na razie nie są znane dokładne kwoty. – Podliczamy kwoty, musimy mieć wszystkie dane i dopiero potem nasi prawnicy rozpoczną rozmowy z Erbudem – powiedziała.

Progi do wymiany

22 grudnia 2012 r. inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów betonowych – odcinków o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, dlatego samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Pod koniec zeszłego roku generalny wykonawca drogi startowej, firma Erbud, został zobowiązany do wykonania napraw gwarancyjnych. Na początku stycznia wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. Erbud w ramach prac naprawczych wymienił 26 cm wierzchniej warstwy betonu na obu progach pasa. Do naprawy obu progów, podwykonawca Bilfinger Infrastructure zużył ok. 15 tys. m sześc. betonu. Prace remontowe nadzorowane były przez ekspertów powołanych z ramienia portu – firmę APB Analiza Projekt Budowa, Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych oraz Instytut Badawczy Dróg i Mostów.

W lutym Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin otrzymał ekspertyzę wykonaną przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, z której wynika m.in., że przyczynami powstawania odprysków ma drodze startowej była obecność w kruszywie zastosowanym w mieszance betonowej znaczącej liczby ziaren węglanowych i węglanowo-ilastych, które nie powinny się w nim znaleźć. Natomiast firma Erbud mówiła, że powodem uszkodzenia było użycie nieodpowiednich środków do odladzania nawierzchni pasa startowego. Nie zgadzali się z tym przedstawiciele Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin. Lotnisko argumentowało m.in., że spękania zaobserwowano także ubiegłej zimy, gdy nie używano żadnych środków chemicznych.

Info: Gazeta.pl

Be Sociable, Share!

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie