Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Air France

Luksusowe latanie ma się w Polsce dobrze

Luksusowe latanie ma się w Polsce dobrze

17 maja 2013

46,8 tys. zł – tyle kosztuje całkiem nieźle wyposażona Skoda Fabia, jeden z najpopularniejszych samochodów w Polsce. Niewiele mniej wynosi średnie roczne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw. Albo… bilet lotniczy w klasie pierwszej z Warszawy przez Paryż do Tokio w Air France.

Be Sociable, Share!


46,8 tys. zł – tyle kosztuje całkiem nieźle wyposażona Skoda Fabia, jeden z najpopularniejszych samochodów w Polsce. Niewiele mniej wynosi średnie roczne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw. Albo… bilet lotniczy w klasie pierwszej z Warszawy przez Paryż do Tokio w Air France.
Polacy mimo kryzysu coraz chętniej wybierają luksusowe latanie w klasie biznes lub pierwszej. A dla linii lotniczych taki pasażer jest wart wielokrotnie więcej niż ten z klasy ekonomicznej.

- Notujemy w ostatnich latach nawet 50-80 proc. wzrostu liczby polskich pasażerów latających w klasie pierwszej i 30-40 proc. w klasie biznes – mówi Marcin Gielnik, przedstawiciel handlowy Air France KLM w Polsce. Profil polskiego pasażera klasy pierwszej? – Biznesmeni w wieku mniej więcej 40-60 lat – mówi Gielnik.

Żeby latać klasą pierwszą, trzeba mieć gruby portfel. Air France oferuje połączenia w klasie pierwszej do Nowego Jorku od 23,5 tys. zł w obie strony, do Los Angeles od 28,5 tys. zł, a do Tokio od 46,8 tys. zł. Wszystkie z przesiadką w Paryżu, do którego pasażer dolatuje w klasie biznes.

Co pasażerowie dostają w zamian? Klienci klasy biznes i pierwszej mogą zamówić limuzynę na lotnisko, a osoby spoza Warszawy dostają wliczony w cenę nocleg w hotelu Courtyard by Marriott przy warszawskim lotnisku. Po przylocie do Paryża samochód może zabrać klientów pierwszej klasy do specjalnego saloniku, w którym nie tylko mogą się najeść do syta w restauracji, ale też skorzystać ze spa, które też jest wliczone w cenę biletu.

W czasie lotu w klasie pierwszej pasażerowie mają do dyspozycji fotele, które rozkładają się w regularne dwumetrowe łóżka, posiłki przygotowane są przez topowych francuskich kucharzy, wykwintne alkohole.

Lufthansa oferuje przeloty do swoich portów przesiadkowych prywatnymi odrzutowcami. Koszt przelotu czteroosobowej maszyny z Warszawy do Frankfurtu to około 6 tys. euro za samolot (lot w jedną stronę).

- Ubiegły rok był w Polsce rekordowy zarówno pod względem sprzedaży biletów w klasie pierwszej, jak i rezerwacji przelotów Lufthansa Private Jet. W 2012 r. Lufthansa odnotowała w Polsce wyższy wzrost rezerwacji biletów klasy pierwszej i biznes niż klasy ekonomicznej – mówi Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce. Ponad 70 proc. rezerwacji w klasie pierwszej i biznes robią firmy. – Wśród rezerwacji dokonywanych w Polsce najczęstszymi kierunkami podróży w klasie pierwszej i biznes są: Nowy Jork, Tokio, Szanghaj, Chicago, Almaty i Delhi – mówi Buyse.

Impuls do walki o pasażera biznesowego w Polsce dały dwie linie znad Zatoki Perskiej – Qatar Airways oraz Emirates – które weszły do Polski kilka miesięcy temu. Znane są one z wysokiej jakości usług. Emirates od razu zaczęło połączenia między Warszawą a Dubajem wyposażonym w trzy klasy samolotem Airbus A330-200, czyli dużo większym i wygodniejszym niż samoloty Lufthansy, czy Air France dowożące pasażerów z Warszawy do Frankfurtu czy Paryża. A i ceny Emirates ma całkiem atrakcyjne. Przelot w klasie pierwszej do Tokio przez Dubaj kosztuje… 23 tys. zł, dwa razy taniej niż w Air France.

W tyle nie chce pozostać LOT. Już w czerwcu ponownie wzbiją się w powietrze lotowskie boeingi 787 dreamliner. Są one wyposażone w trzy klasy: ekonomiczną, Premium Club oraz biznes. LOT oferuje swoim pasażerom m.in. szybką odprawę na lotnisku, dodatkowy bagaż, możliwość korzystania z salonów dla VIP. Na pokładzie dreamlinerów w najwyższej klasie fotele rozkładające się do pozycji leżącej czy wyrafinowane posiłki. Mankamentem jest to, że LOT na razie oferuje tylko dalekie loty do: Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu. Plusem jest to, że są to loty bezpośrednie.

- Na pierwsze rejsy dreamlinerem LOT przygotował bardzo atrakcyjną ofertę. Jest ona skierowana do pasażerów klasy ekonomicznej – w miarę dostępności miejsc na pokładzie pasażerowie podczas odprawy na lotnisku będą mogli wykupić miejsce w klasie Premium Club za bardzo atrakcyjną dopłatą: od 100 dol. – mówi Marek Kłuciński, rzecznik LOT.

Be Sociable, Share!

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie