Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Lotnisko Łódź-Lublinek – sukces czy klapa?

15 lutego 2006

Premier Kazimierz Marcinkiewicz mówił niedawno na łamach „Expressu”, że dokonywana jest analiza celowości inwestowania w regionalne lotniska i od jej wyniku będą zależały dalsze losy Lublinka. Jak wygląda łódzki port lotniczy na tle innych?

Be Sociable, Share!


Dopiero od ostatniego czwartku, kiedy to rozpoczęły się regularne loty do Nottingham, lotnisko w Łodzi może poszczycić się większą liczbą stałych połączeń międzynarodowych niż np. port lotniczy w Bydgoszczy (latamy już do Londynu i Nottingham, pasażerowie z Bydgoszczy – tylko do Londynu).


Łódzkie lotnisko odnotowało natomiast w 2005 r. największy w Polsce procentowy przyrost liczby obsłużonych pasażerów. Choć loty taniego przewoźnika do Londynu rozpoczęły się dopiero 30 października, liczba osób, które lądowały i startowały z Lublinka w minionym roku (18 tys. pasażerów) była trzykrotnie większa niż w 2004 r., kiedy samoloty (ale tradycyjnych, nie tanich linii lotniczych) latały do Kolonii, Kopenhagi i Warszawy. Zakłada się, że w tym roku Lublinek obsłuży 150 tys. osób.
Nie są to wielkie liczby w porównaniu nie tylko z lotniskiem w Krakowie, z którego w 2005 roku skorzystało 1,6 mln osób, czy w Katowicach (1 mln), ale też w Gdańsku (678 tys. osób) i Wrocławiu (454 tys.).


Podczas kiedy my cieszymy się z boeingów latających do Londynu i Nottingham oraz tych do Dublina, które wystartują w marcu, z Gdańska tanimi liniami lata się, poza stolicą Wielkiej Brytanii, do Dortmundu, Frankfurtu, Sztokholmu, Oslo, Monachium. Samoloty z Katowic wożą pasażerów do kilkunastu miast Europy, m.in. do Rzymu i Mediolanu.


- Z Krakowa już dziesięć lat temu startowały samoloty transatlantyckie do USA. Katowice-Pyrzowice są rozbudowywane od lat, już teraz mają tam bazę taniej linii Wizz Air – mówi Paweł Melcer, prezes łódzkiego stowarzyszenia „Lotnisko dla Łodzi”. – Większość lotnisk w czasach socjalistycznych realizowała choćby wakacyjne loty do Bułgarii czy do Rumunii. A Lublinek miał ponad 30 lat przerwy w ruchu pasażerskim. To tak, jakby teraz powstawał od nowa.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 470

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie