Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

LOT wnioskuje o uporządkowanie sytuacji na Okęciu

LOT wnioskuje o uporządkowanie sytuacji na Okęciu

3 sierpnia 2007

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A wystąpiły do prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) z wnioskiem o powołanie koordynatora, którego zadaniem byłoby poprawienie przepustowości lotniska Okęcie.  
„LOT jest przewoźnikiem, którego bazą jest port lotniczy w Warszawie. Z tego powodu ponosi największe konsekwencje braku przepustowości oraz występujących spiętrzeń operacji.

Be Sociable, Share!


Skutkuje to pogorszeniem punktualności, zakłóceniem rotacji samolotów, utratą połączeń tranzytowych dla pasażerów, a w konsekwencji – pogorszeniem poziomu usług” – mówi Piotr Siennicki, Prezes Zarządu PLL LOT S.A.

„Według statystyk opóźnień, które posiada LOT, problemy związane z przepustowością stanowią jedną z dwóch głównych przyczyn opóźnień w ostatnich dwóch latach. Warto przy tym zauważyć, iż drugą podstawową przyczyną są problemy związane z ukończeniem Terminalu 2” – dodaje prezes Siennicki.


Do zadań koordynatora należałoby przede wszystkim przyznawanie liniom lotniczym tzw. slotów (okienko czasowe startu lub lądowania samolotu na danym lotnisku), jego decyzje byłyby dla linii lotniczych wiążące. Powołanie koordynatora oznaczałoby wprowadzenie w Warszawie III poziomu koordynacji rozkładu lotów.


Od początku listopada 2006, wskutek decyzji prezesa ULC, lotnisko Okęcie jest lotniskiem o statusie portu niekoordynowanego (I poziom). Oznacza to, że żaden przewoźnik planujący wykonywać tu operacje, nie ma obowiązku uzgadniania czasów startów i lądowań. Linie lotnicze mogą wykonywać operacje tylko zgodnie ze swoim rozkładem.


Wcześniej, port lotniczy w Warszawie objęty był II poziomem działań koordynacyjnych, czyli organizacją rozkładów lotów. Ustaleń czasów startów i lądowań dokonywano w wyniku konsultacji przewoźników z organizatorem rozkładów lotów. Decyzje organizatora nie są jednak wiążące. Może on jedynie sugerować liniom lotniczym, na jaką godzinę najlepiej byłoby zaplanować start lub lądowanie.


„Obecna sytuacja jest zagrożeniem dla płynności wykonywania operacji, co oznacza, że pasażerowie przylatujący i odlatujący z Warszawy są i będą narażeni na niedogodności” – uważa prezes Siennicki.
 
Problemy z przepustowością będą narastały. Według dokumentu przygotowanego przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” z dnia 27.01.2006 pt. „Analiza przepustowości PL im. Fryderyka Chopina w Warszawie” przepustowość terminalu pasażerskiego od 1997 aż do roku 2020 (z wyjątkiem roku 2011) jest i będzie niższa od potrzeb wynikających z liczby obsługiwanych pasażerów.



 


Źródło:lot.pl


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 790

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie