Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności tanich linii lotniczych

LOT i OLT skończą w sądzie?

LOT i OLT skończą w sądzie?

7 marca 2012

Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżają OLT Express o łudząco podobną wizerunkowo kampanię reklamową do tej promującej nowe połączenie LOTu do Pekinu i żądają jej zakończenia do końca tego tygodnia.

Be Sociable, Share!


Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżają OLT Express o łudząco podobną wizerunkowo kampanię reklamową do tej promującej nowe połączenie LOTu do Pekinu i żądają jej zakończenia do końca tego tygodnia.

OLT Express odpowiada, że jego kampania rozpoczęła się wcześniej.

„W związku z licznymi pytaniami mediów i komentarzami internautów w sprawie rozpowszechnionej niedawno kampanii marketingowej nowej linii lotniczej OLT Express, łudząco zbliżonej wizerunkowo do kampanii Polskich Linii Lotniczych LOT S.A., uprzejmie informujemy, że PLL LOT S.A. podjęły działania prawne zmierzające do zaprzestania przez linię OLT Express rozpowszechniania kwestionowanej reklamy” – czytamy w oświadczeniu PLL LOT.

W liście ostrzegawczym przesłanym w tych dniach do OLT Express, LOT zarzuciły przewoźnikowi dopuszczenie się bezprawnych działań, polegających na:

1. Prowadzeniu nieuczciwej reklamy porównawczej, polegającej na użyciu elementów słownych oraz elementów graficznych używanych w obrocie przez PLL LOT. Chodzi głównie o używanie nazwy Polskie Linie Lotnicze, która jest kluczowym elementem nazwy firmy Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. oraz wykorzystaniu elementu graficznego w postaci wizerunku samolotu wraz z pasażerami wchodzącymi z lewej strony i wychodzącymi z prawej strony na tle wizerunków miast jako miejsc odlotu i przylotu. Elementy te nawiązują i są bezpośrednio kojarzone z firmą PLL LOT S.A. oraz wcześniej rozpowszechnianymi przez LOT przekazami reklamowymi.

2. Naruszeniu autorskich praw majątkowych do utworu reklamowego przysługujących PLL LOT, polegającym na użyciu bez upoważnienia utworu w rozumieniu art.1 prawa autorskiego.

3. Naruszeniu prawa do firmy PLL LOT, polegającym na wykorzystaniu oznaczenia „Polskie Linie Lotnicze”. Spółka Polskie Linie lotnicze LOT S.A. została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorstw pod numerem KRS 0000056844 w dniu 30 października 2001 roku.

„Od sierpnia 2011 DDB, wspólnie z Lotem wprowadziło nową platformę komunikacji, której kluczowym elementem jest samolot PLL LOT S.A. stojący na płycie lotniska oraz wsiadający i wysiadający z niego pasażerowie. Tłem do samolotu, w zależności od oferty, są pokazane charakterystyczne budynki miast” – czytamy w oświadczeniu.

- Komunikacja używająca tej platformy, była i jest wykorzystywana przez PLL LOT S.A. od września 2011. Reklamy z użyciem samolotu stojącego na płycie lotniska i wsiadających/ wysiadających pasażerów były emitowane w prasie (Polska i zagraniczna), w Internecie (Polska i zagranica) oraz na outdoorach – mówi Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy PLL LOT.

„LOT stoi na stanowisku, że nowopowstała linia lotnicza OLT Express świadomie i celowo użyła w swojej kampanii elementów powodujących bezpośrednie skojarzenie lub nawet pomylenie z reklamą Polskich linii Lotniczych LOT. Zdaniem LOT-u jest to świadome wykorzystanie renomy i tradycji ponad 80-letniej polskiej marki PLL LOT przy wprowadzaniu na rynek całkowicie nowej marki linii OLT Express. Sposób rozpowszechniania i umieszczania swoich reklam w bezpośrednim sąsiedztwie z reklamą LOT-u stwarza wrażenie, że obie reklamy dotyczą jednego przewoźnika – Polskich Linii Lotniczych LOT. Polskie Linie Lotnicze LOT liczą, że po otrzymaniu listu ostrzegawczego firma OLT Express zaprzestanie rozpowszechniania obecnych form swojej kampanii reklamowej. W przeciwnym razie PLL LOT S.A. podejmą dalsze kroki prawne” – czytamy w oświadczeniu.

OLT Express w rozmowie z Onet Biznes odpowiada, że „z uwagi na fakt, ze kampania wizerunkowa OLT Express rozpoczęła się 15 lutego 2012 r., co zostało ogłoszone na konferencji prasowej w Hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport w Warszawie, natomiast rozpoczęcie podobnej wizerunkowo kampanii LOT-u zostało ogłoszone z dniem 27 lutego 2012 r., zarząd OLT Express oraz agencja reklamowa Schulz, odpowiedzialna za przygotowanie kampanii dla OLT Express, gotowi są do poddania weryfikacji prawidłowości prowadzenia obu kampanii reklamowych na drodze prawnej”.

Na podstawie: onet.pl

Be Sociable, Share!

Wizyt: 207

Tagi: , ,

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie