Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

LOT chce kupić mniejsze samoloty

LOT chce kupić mniejsze samoloty

10 maja 2013

LOT, który nie ma jeszcze Dremlinerów, choć już planuje ich wykorzystanie, zamierza modernizować i wzbogacać swoją flotę – zarząd spółki myśli o zakupie samolotów wąskokadłubowych, które zastąpiłyby wysłużone już maszyny.

Be Sociable, Share!


LOT, który nie ma jeszcze Dremlinerów, choć już planuje ich wykorzystanie, zamierza modernizować i wzbogacać swoją flotę – zarząd spółki myśli o zakupie samolotów wąskokadłubowych, które zastąpiłyby wysłużone już maszyny.

Mimo trudnej sytuacji finansowej, w jakiej znajduje się LOT, spółka nie zamierza rezygnować z zapoczątkowanej już wcześniej modernizacji floty. Pierwszym krokiem była decyzja o wymianie przestarzałych Boeingów 767 na nowoczesne Dreamlinery, czyli Boeingi 787.

To była racjonalna decyzja, podjęta w 2005 roku i tej floty się będziemy trzymać – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Sebastian Mikosz, prezes PLL LOT.

Kolejnym etapem przebudowy parku maszyn ma być zakup samolotów wąskokadłubowych, czyli nieco mniejszych od Dreamlinera. Miałyby one zastąpić, latające dzisiaj w barwach LOT-u Boeingi 737, które zostaną wycofane w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Władze przewoźnika przyznają, że jest kilka pomysłów na rozwiązanie tej sytuacji.

Embraery są dla nas dziś częściowo flotą trochę za małą, bo konkurencja lata znacznie większymi samolotami, oferując tym samym większą liczbę tanich miejsc – przyznaje Mikosz, dodając, że bardzo prawdopodobny jest zakup Boeinga 737 NG albo Airbusa 320. Te ostatnie byłyby dla spółki nowością, ale – jak przyznaje prezes – nowością, której LOT się nie boi.

Mimo że siatka połączeń na lato od wielu miesięcy jest już zaplanowana, władze wprowadziły ostatnio pewne modyfikacje.

Bardzo silnie walczymy o utrzymanie rejsów do Kairu i Erewania. Uważam, że to są rynki, które LOT powinien obsługiwać – mówi Sebastian Mikosz.

Spółka spróbuje zmierzyć się z tym wyzwaniem, mimo że jak mówi jej szef, nie należą one do „łatwych kierunków”. Szczególnie Egipt, ze względu na trudną sytuację polityczną. LOT liczy również na częstsze wakacyjne połączenia do Nowego Jorku i Chicago, bowiem wtedy jest największe zapotrzebowanie na oba kierunki.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 355

Tagi: , ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie