Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Linie lotnicze United złożyły zamówienie na nowe samoloty

13 marca 2010

Linie lotnicze United sformalizowały zobowiązanie złożone w grudniu 2009 r. i podpisały umowę na dostawę 25 egzemplarzy modelu A350-900 XWB, najnowszego dwusilnikowego samolotu szerokokadłubowego Airbusa.

Be Sociable, Share!


Samolot zasilać będą silniki Rolls-Royce Trent XWB. Dostawy samolotu rozpoczną się w 2016 r. i potrwają do 2019 r.

„To najnowszy rozdział bardzo silnej relacji trwającej już od dwóch dziesięcioleci” – powiedział John Leahy, dyrektor operacyjny Airbusa ds. klientów. „Począwszy od dostawy pierwszego A320 dla United w 1993 r. Airbus i United blisko ze sobą współpracowały i razem przechodziły przez trudne okresy na rynku. To prawdziwe świadectwo możliwości A350 XWB – samolot ten będzie bowiem ważnym elementem działalności jednej z największych linii lotniczych świata”.


„Dzięki temu zamówieniu inwestujemy w przyszłość linii United i zyskujemy samolot szerokokadłubowy, który pozwoli nam zmniejszyć koszty operacyjne, a jednocześnie zaoferować klientom najnowsze standardy w komforcie podróżowania” – powiedział John Tague, prezes United Airlines. „A350 XWB pozwoli nam także zmniejszyć zużycie paliwa i ogólny wpływ na środowisko naturalne w porównaniu z samolotami starszych technologii”.


Mark King, prezes Rolls-Royce’a ds. lotnictwa cywilnego, dodał: „Decyzja ta stanowi istotne poparcie dla naszej technologii Trent XWB oraz jej zalet operacyjnych. Jesteśmy zachwyceni, że United Airlines zaufało długofalowym zaletom w dziedzinie osiągów technologii Trent i TotalCare®” .


A350 XWB to nowa rodzina samolotów szerokokadłubowych średniej wielkości. Ten wysoce wydajny samolot łączy najnowsze rozwiązania w dziedzinie aerodynamiki, projektowania i zaawansowanych technologii i oferuje o 25 proc. wyższą wydajność w zakresie zużycia paliwa w porównaniu z obecnie eksploatowanymi samolotami tej samej kategorii. Płatowiec A350 XWB będzie wykonany w 53 proc. z materiałów kompozytowych, co pozwoli zmniejszyć masę samolotu i zmaksymalizować tym samym wydajność pod względem zużycia paliwa. Samolot wyposażono w całkowicie nową, cichą kabinę o dodatkowej przestrzeni i wyższym komforcie, większej przestrzeni, szerokich, panoramicznych oknach oraz większych schowkach bagażowych.


Trzy wersje pasażerskie wyróżnia daleki zasięg i wysoka elastyczność. A350-800 będzie przewozić 270 pasażerów w układzie trzyklasowym na dystansie 8300 mil morskich. A350-900 z 314 miejscami na pokładzie i A350-1000 z 350 miejscami oferować będą podobny zasięg.


Obecnie złożono zamówienia na 530 egzemplarzy samolotu. Montaż końcowy pierwszego samolotu przewidywany jest w roku 2011, zaś pierwsza dostawa (A350-900) zostanie zrealizowana w 2013 r.

Airbus News

Be Sociable, Share!

Wizyt: 162

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie