Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Linie lotnicze Icelandair wprowadziły rozwiązanie firmy Amadeus

2 lutego 2014

W pełni zautomatyzowana aplikacja do zarządzania bagażem przyczyni się do ogólnej poprawy dokładności i szybkości procesów, umożliwiając przyspieszenie cyklu przewozowego i zoptymalizowanie godzin odlotów w przypadku wszystkich obsługiwanych lotów

Be Sociable, Share!


W pełni zautomatyzowana aplikacja do zarządzania bagażem przyczyni się do ogólnej poprawy dokładności i szybkości procesów, umożliwiając przyspieszenie cyklu przewozowego i zoptymalizowanie godzin odlotów w przypadku wszystkich obsługiwanych lotów

30 stycznia, 2014: Amadeus poinformował o podpisaniu umowy z Icelandair – linią lotniczą i firmą turystyczną, obsługującą 31 bramek na lotniskach w Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, w celu wprowadzenia u przewoźnika systemu zarządzania bagażem – Amadeus Airport BRS. Rozwiązanie umożliwia zautomatyzowane ładowanie, śledzenie i zarządzanie bagażem w czasie rzeczywistym. Linie lotnicze Icelandair wdrożą rozwiązanie w połowie 2014 roku. Będzie ono dostępne dla wszystkich światowych połączeń obsługiwanych z Międzynarodowego Portu Lotniczego w Keflavik.

Nowe rozwiązanie, które jest w pełni zintegrowane z produktami Airport IT oraz platformą Altéa DCS firmy Amadeus, pozwoli na uproszczenie procesów związanych z bagażem, udostępniając wszystkie dane wymagane do zarządzania bagażem za pośrednictwem przyjaznego interfejsu aplikacji użytkownika zlokalizowanego w centrum danych Amadeus. Interfejs przyczyni się do ogólnej poprawy dokładności i szybkości procesów, umożliwiając przyspieszenie cyklu przewozowego i zoptymalizowanie godzin odlotów w przypadku wszystkich obsługiwanych lotów.

Obecnie większość obsługi naziemnej na całym świecie korzysta z wiadomości nadawanych za pomocą dalekopisu do zarządzania wszystkimi procesami dotyczącymi bagażu. Polega to na wysyłaniu wielu wiadomości cyfrowych tam i z powrotem, aby przetworzyć wszystkie procesy związane z bagażem, w tym dotyczące odprawy, jego śledzenia i załadunku do samolotu. Amadeus Airport BRS pozwoli znacznie zmniejszyć zależność od korzystania z tych wiadomości, zapewniając w ten sposób duże oszczędności.

- Znaczenie technologii do zarządzania bagażem firmy Amadeus jest nie do przecenienia: nie tylko pozwoli nam ona zaoszczędzić na kosztach związanych
ze złożoną technologią dalekopisu, lecz także umożliwi zwiększenie dokładności w zakresie obsługi bagażu dzięki pełnej automatyzacji i przetwarzaniu w czasie rzeczywistym. Efekty wykorzystania technologii Amadeus będą natychmiast odczuwalne przez wszystkich, w tym pasażerów, którzy mogą spodziewać się poprawy w zakresie punktualności lotów i szybszego dostarczenia bagażu. Z kolei obsługa naziemna zyska bardziej wydajne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie – skomentował Ástþór Ingason, Vice President, Ground Operations, Icelandair.

- Cieszymy się z połączenia sił w celu rozwoju naszego rozwiązania wspólnie  z naszym klientem, liniami Icelandair. System Amadeus BRS oferuje kluczowe funkcjonalności wspierające zarządzanie bagażem za pomocą prostej aplikacji typu „plug-and-play”, zapewniając oszczędność czasu i zmniejszenie ponoszonych kosztów nie tylko w przypadku Icelandair, lecz także całego ekosystemu lotniska. Jesteśmy pewni, że to dopiero początek sukcesu tego rozwiązania i czekamy na jego dalszy rozwój z uwzględnieniem cennych opinii naszego klienta – powiedział John Jarrell, Head of Airport IT, Amadeus.

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w  indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Be Sociable, Share!

Wizyt: 459

Tagi: ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie