Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Katastrofa Boeinga w Rosji.

17 listopada 2013

W Katastrofie lotniczej w Kazaniu zginęło 50 osób, w tym syn prezydenta Tatarstanu. Według informacji służb rosyjskich, na pokładzie rozbitego Boeinga 737 był również szef Federalnej Służby Bezpieczeństwa Tatarstanu.

Be Sociable, Share!


W Katastrofie lotniczej w Kazaniu zginęło 50 osób, w tym syn prezydenta Tatarstanu. Według informacji służb rosyjskich, na pokładzie rozbitego Boeinga 737 był również szef Federalnej Służby Bezpieczeństwa Tatarstanu.

Samolot lecący z Moskwy spadł na pasie startowym w Kazaniu w trakcie manewru lądowania. Maszyna stanęła w płomieniach. Co prawda, ratownicy w bardzo krótkim czasie ugasili pożar, ale nie udało się nikogo uratować. Na pokładzie było 44 pasażerów i 6 członków załogi, wśród nich starszy syn prezydenta Tatarstanu Irek Minnichanow i szef tatarskiego FSB Aleksandr Antonow. Informacje przekazał wicepremier Tatarstanu Jurij Kamałtynow, który dodał: „Na lotnisko ściągnęliśmy niezbędny sprzęt i ratowników. Ugasiliśmy pożar. Komitet Śledczy zabezpiecza materiał dowodowy. Port lotniczy będzie zamknięty do poniedziałku, do godziny 12.00″.

Pasażerowie, którzy kilka godzin wcześniej lecieli tym samolotem, twierdzą, że był on w tragicznym stanie technicznym. Rosyjskie służby nadzoru lotniczego już rozpoczęły kontrolę w liniach lotniczych „Tatarstan”. Na lotnisku w Kazaniu pracują psycholodzy, którzy opiekują się krewnymi ofiar. Pracę rozpoczęli także specjaliści, mający wyjaśnić przyczyny katastrofy.

Rzecznik Komitetu Śledczego FR Władimir Markin poinformował, że śledczy rozważają różne wersji przyczyn katastrofy, jak błąd w pilotowaniu, usterka techniczna i niekorzystne warunki pogodowe. Wszelako śledztwo zostało wszczęte z punktu 3. artykułu 263. Kodeksu Karnego FR („naruszenie przepisów bezpieczeństwa w ruchu i eksploatacji transportu powietrznego”). Warunki pogodowe na lotnisku w Kazaniu w chwili katastrofy były trudne – padał deszcz ze śniegiem, wiał silny wiatr.

Problemy z samolotem linii Tatarstan

Rozbity Boeing 737-500 był eksploatowany od ponad 23 lat. Po raz pierwszy wzbił się w powietrze w czerwcu 1990 roku. W barwach linii Tatarstan latał od grudnia 2008 roku. Wcześniej był użytkowany m.in. przez Bulgaria Air, Uganda Airlines i Air France. Agencja Interfax podała, że maszyna ta już raz lądowała awaryjnie w Kazaniu – 26 listopada 2012 roku. Przyczyną było rozhermetyzowanie samolotu. Maszyna zawróciła na lotnisko po 20 minutach. Na pokładzie było wówczas 78 osób. Nikt nie ucierpiał.

Linie Tatarstan to narodowy przewoźnik lotniczy Tatarstanu. Na rynku działa od 1999 roku. Obsługuje regularne połączenia lotnicze na terytorium Rosji. Lata też do niektórych stolic państw WNP (Baku, Duszanbe, Erewan i Taszkient) oraz kilku miast europejskich (Praga, Stambuł). Wykonuje również loty czarterowe. W swoim parku ma samoloty Boeing 737-500 i Boeing 737-400, Airbus A319 oraz TU-154.

PAP

Be Sociable, Share!

Wizyt: 479

Tagi: , , ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie