Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Tradycyjnych linii

Integracja Lufthansy i SWISS pomyślnie zakończona

24 czerwca 2007

Mayrhuber i Franz podkreślają: decyzja z 2005 roku to korzyści dla wszystkich. Uzyskawszy stosowne pozwolenia do wykonywania ruchu lotniczego, Deutsche Lufthansa AG zakupi wszystkie pozostałe akcje Swiss International Air Lines AG. Z dniem 1 lipca 2007 r. Lufthansa przejmie, za pośrednictwem zarejestrowanej w Szwajcarii firmy AirTrust, Swiss International Air Lines AG.

Be Sociable, Share!


Integracja SWISS z Grupą Lufthansa została przeprowadzona szybciej niż się spodziewano. W 2006 roku w wyniku synergii kosztowej SWISS i Lufthansa, koszty operacyjne zostały zredukowane o ponad 200 milionów euro, co zdecydowanie przewyższyło oczekiwania firmy. Prezes Lufthansy Wolfgang Mayrhuber powiedział: „Wynik ten wskazuje na wartość dodaną wynikającą z naszej współpracy. Jednocześnie potwierdza to słuszność obranej przez nas strategii. Z całą pewnością to także zasługa doskonałej pracy kierownictwa firmy SWISS i jej załogi”. Mayrhuber podkreślił: „Model biznesowy przyjęty przez SWISS to ogromny sukces. Linia lotnicza SWISS rozwija się bardzo dynamicznie i prosperuje niezwykle dobrze. W przyszłości SWISS zachowa własny wizerunek marki, będzie w dalszym ciągu rozwijać swoje mocne strony oraz budować dominującą pozycję na lokalnym rynku w Szwajcarii. SWISS pozostanie SWISS-em – także po integracji z Lufthansą”.

 


Christoph Franz, Dyrektor Generalny SWISS, podkreślił: „Głównym celem naszego partnerstwa z Lufthansą jest wypracowanie jak największych korzyści dla pasażera. SWISS, będąc częścią Grupy Lufthansa i członkiem sojuszu lotniczego Star Alliance, zaoferuje klientom rozbudowaną siatkę połączeń z jeszcze większą liczbą portów docelowych i dogodnymi połączeniami. Uczestnicy programów skierowanych do osób często latających Swiss i Lufthansą mogą zbierać „mile” i realizować je w sieciach obu partnerów. Klienci obu linii mogą korzystać z poczekalni zarówno SWISS jak i Lufthansy.


 


Dyrektor Generalny SWISS dodał: „Zapewnienia przedstawione w momencie ogłoszenia integracji są w pełni realizowane. Po pomyślnym zakończeniu restrukturyzacji, flota samolotów długodystansowych SWISS rozwija się jeszcze lepiej niż to zakładano
w 2005 roku. Dzięki temu wzrostowi tworzymy nowe miejsca pracy w Szwajcarii
oraz zapewniamy rozwój centrum operacyjnego w Zurychu. Wypracowany model biznesowy współpracy w ramach Grupy Lufthansa gwarantuje zachowanie niezależności linii lotniczej SWISS. Linia zachowa własne kierownictwo i siedzibę w Szwajcarii, własną flotę oraz własny personel.” Zgodnie ze strategią Lufthansy, centrum operacyjne w Zurychu będzie rozwijane równolegle z podobnymi ośrodkami Lufthansy we Frankfurcie i Monachium. Będziemy kontynuować modernizację floty SWISS. Poza pięcioma dodatkowymi samolotami długodystansowymi, o których już informowaliśmy, w ciągu następnego roku nasza flota zostanie rozbudowana o trzy samoloty typu A340-300. Dwa samoloty A330-200, eksploatowane w ramach istniejącej floty, zostaną wymienione. Każdy z zamówionych samolotów Airbus A340-300 posiada trzy klasy i może przewieźć 228 pasażerów, przy czym Pierwsza Klasa ma 8 miejsc, Klasa Business – 48 miejsc,
a Klasa Ekonomiczna – 172 miejsca. Nowe maszyny wzmocnią pozycję SWISS jako linii lotniczej oferującej usługi wysokiej jakości. Samoloty typu A330 przewidziane do wymiany posiadały jedynie dwie klasy. Christoph Franz zaznaczył: „Dbamy o jakość oferowanych przez nas usług, inwestując w dalszą modernizacje floty”.


 


Wolfgang Mayrhuber i Christoph Franz podsumowali: „Wszystkie strony odnoszą korzyści z rozwijającej się pomyślnie współpracy między liniami. Nasi klienci – uzyskują usługi o jeszcze lepszej jakości. Linia Swiss – korzysta z wiodącej na świecie siatki. Naszą załoga i udziałowcy stoją przed obiecującymi perspektywami”.


 


Lufthansa i SWISS – dane liczbowe


 


Dzięki włączeniu linii SWISS, Grupa Lufthansa wzmocni swoją pozycję wiodącej na świecie firmy lotniczej. W 2006 roku Lufthansa przewiozła 53,4 mln pasażerów do 185 miast na świecie. Linie SWISS przewiozły 10,5 mln pasażerów do dotychczas obsługiwanych 70 portów. Flotę Lufthansy to 430 samolotów, podczas gdy SWISS dysponuje 73 samolotami. Grupa Lufthansa zatrudnia na całym świecie 101 tyś. osób. Pracownikami Lufthansy są przedstawiciele ze 165 krajów.


 


Źródło: Eficom


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 857

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie