Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Europejskie tanie linie lotnicze biją rekordy

26 lutego 2014

W 2013 r. linie lotnicze, będące członkami Zrzeszenia Europejskich Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA), przewiozły 216 mln pasażerów, o 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Be Sociable, Share!


W 2013 r. linie lotnicze, będące członkami Zrzeszenia Europejskich Przewoźników Niskokosztowych (ELFAA), przewiozły 216 mln pasażerów, o 6,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Był to więc rekordowy poziom świadczonych przez nie usług. Jak podkreśla też zarząd zrzeszenia, linie te przyczyniły się także do wzrostu zatrudnienia – o 7,1 proc. W ub.r. pracowało w nich łącznie 31568 osób.

- Jeszcze raz członkowie ELFAA wykazali w działalności odporność na trudne warunki ekonomiczne – skomentował dane statystyczne sekretarz generalny zrzeszenia, John Hanlon. – Podczas gdy większość konkurencyjnych linii lotniczych nadal otrzymuje nieusprawiedliwione wsparcie swoich rządów, model biznesowy realizowany przez naszych członków umożliwia im dalszy rozwój, przyczyniając się też do rozwoju gospodarczego Europy.

Zarząd ELFAA podkreśla, że w ciągu ostatniej dekady jego członkowie są przykładem sukcesu dalekowzrocznej polityki UE, która zliberalizowała rynek usług lotniczych. Obecnym wyzwaniem dla tych samych ustawodawców unijnych jest zapewnienie takich warunków, aby niskokosztowe linie lotnicze „nie zostały ukarane z powodu złego porządku prawnego.”

Chodzi o projektowane przepisy obciążenia lotnictwa kosztami emisji spalin, w ramach wewnątrz unijnego handlu nimi (ETS). Koszty te szczególnie obciążą przewoźników low cost, ponieważ odbywają oni większość lotów w europejskiej przestrzeni powietrznej, podczas gdy przewoźnicy stacjonarni uzyskają upusty za loty międzykontynentalne.

Tym samym, to pasażerowie podróżujący na trasach europejskich odczują bardziej skutki kosztów ETS, podczas gdy 80 proc. emisji spalin z samolotów pochodzi z lotów dalekodystansowych, stwierdza zarząd ELFAA.

- Członkowie ELFAA chcą nadal się rozwijać, udowodniliśmy nasz wkład we wzrost gospodarczy i rynku pracy. Obecnie potrzebujemy sprawiedliwej i zrównoważonej polityki, która umożliwi nas działalność w Europie – dodał Hanlon.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 518

Tagi: , ,

Podobne wpisy

Comments are closed.

Przyloty Warszawa Okęcie