Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Czym dojedziemy na Okęcie

22 listopada 2007

Zarząd Transportu Miejskiego deklaruje, że przewoźnikiem, który będzie dowoził pasażerów na gotową już stację kolejową w podziemiach Okęcia, wcale nie musi być Szybka Kolej Miejska. Podróż do centrum pociągiem pozwoli ominąć korki w al. Żwirki i Wigury i przed pl. Zawiszy. Już teraz trzeba pomyśleć o kupnie wagonów na tę trasę, ponieważ ich produkcja trwa około półtora roku.

Be Sociable, Share!


ZTM chce wykorzystać linię kolejową między Dworcem Zachodnim a przystankiem Warszawa Służewiec. W połowie 2008 r. skończy się jej remont i będą gotowe nowe stacje przy al. Żwirki i Wigury oraz pod wiaduktem Al. Jerozolimskich.

Rok później miał być oddany podziemny łącznik do zbudowanej już stacji na lotnisku. Jednak ten termin nie będzie dotrzymany. Na razie wciąż trwa projektowanie łącznika. Czeska firma Sudop ciągle przesuwa datę przekazania dokumentacji. W optymistycznym wariancie budowa zacznie się więc latem przyszłego roku i skończy się na przełomie 2009 i 2010 r.


Wkrótce ma być podjęta decyzja, czy tabor powinno się zamówić dla Szybkiej Kolei Miejskiej, czy też jego sprowadzeniem zajmie się inny przewoźnik wybrany w przetargu. Z nim ZTM podpisałby umowę na 15 lat. Takie rozwiązanie zwiększyłoby konkurencję na torach. Ponadto, dla miasta może się bardziej opłacać powierzenie przewozów firmie z zewnątrz, niż SKM.


Pociągi mają wyruszać z Okęcia co kwadrans. Dojadą przez centrum do Dworca Wschodniego. Tu ich trasa będzie się rozdzielać – połowa skręci do Otwocka, a połowa do Legionowa (docelowo dotrą do lotniska w Modlinie).


Na podstawie Gazety Wyborczej
/PK/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 3 180

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie