Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Ryanair

Ciężko nas pobić

Ciężko nas pobić

16 czerwca 2005

RyanairRozmowa z Caroline Baldwin, dyrektor sprzedaży i marketingu Ryanair na Niemcy, Austrię i kraje Europy Środkowej.

Tego roku staniemy się największą linią lotniczą w Unii Europejskiej wykonującą regularne loty. Daleko w tyle pozostawiliśmy British Airways i Lufthansę dzięki temu, że oferujemy najniższe ceny i najwyższy wskaźnik punktualności. Naszym celem jest zwiększenie ilości kierunków oraz obniżenie cen biletów jeszcze bardziej niż obecnie. Z przyjemnością ogłosimy też nowe trasy do i z Polski.

Be Sociable, Share!


Air-Europa.pl: Niedawno Ryanair obchodził 20 urodziny. Jak rozwinął się Ryanair do dzisiaj?

Caroline Baldwin: W ciągu 20 lat Ryanair zrewolucjonizował transport lotniczy w Europie. W pierwszy rejs Ryanair wystartował w lipcu 1985 r. Od początku działalności była to linia oferująca tanie bilety. I tak też pozostaje do dzisiaj. Obecnie jesteśmy największą tanią linią lotniczą w Europie. W tym roku mamy zamiar przewieźć ponad 35 mln pasażerów na naszych 229 trasach w 20 krajach. Mamy 12 baz, a nasza flota liczy ponad 100 nowych Boeingów 737-800. W ciągu najbliższych siedmiu lat powiększy się o kolejne 25 samolotów. Dzięki temu podwoimy liczbę obsłużonych pasażerów do 70 mln w 2012 r. Obecnie Ryanair zatrudnia 2700 pracowników w 25 różnych narodowości.

Czy Ryanair będzie się starał zdominować polski rynek lotniczy?

Rozmowy z polskimi lotniskami prowadziliśmy od kilku lat. Obiecująco wygląda zainteresowanie naszymi trasami z polskich miast do Anglii i Niemiec. Ruch pasażerów naszej linii zwiększył się o 27 proc. z 27,5 mln do 35 mln. Dlatego ciągle poszukujemy możliwości dodania kolejnych kierunków. W tym roku, Polska jako część rozszerzonej Unii Europejskiej, otrzymała 4 dodatkowe trasy w naszym rozkładzie. Ze Szczecina, Rzeszowa, Bydgoszczy i Gdańska będziemy latać do Londynu, a dodatkowo z Gdańska i Rzeszowa do Frankfurtu.

Co może Pani powiedzieć na temat propozycji nowego podatku na rzecz ubogich krajów finansowanego ze sprzedaży biletów lotniczych?

Jako członek ELFAA (European Low Fares Airlines Association), Ryanair jest zdania, że należy przestać dyskryminować tanie linie lotnicze. ELFAA zrobi wszystko co w jej mocy, by jakiekolwiek nowe obciążenia biletów lotniczych, które nie jest bezpośrednio związane z transportem lotniczym, nie zostało wprowadzone. Tego typu dodatkowe opłaty odstraszają przecież ludzi od latania.

Kto jest Waszym największym rywalem? Co może Pani powiedzieć o konkurencji?

Tego roku staniemy się największą linią lotniczą w Unii Europejskiej wykonującą regularne loty. Daleko w tyle pozostawiliśmy British Airways i Lufthansę dzięki temu, że oferujemy najniższe ceny i najwyższy wskaźnik punktualności. Ciężko nas pokonać.

Jakie wyglądają plany na przyszłość Ryanair? Będą nowe połączenia z Polski? A może do innych krajów?

W tym roku otworzymy dwie nowe bazy. Jesienią uruchomimy kilka nowych tras w Europie Środkowej. Wśród nich znajdą się polskie miasta. W ciągu najbliższych siedmiu lat zwiększy się znacznie nasza flota. Oznacza to, że naszym celem jest też zwiększenie ilości tras, baz i obniżenie cen biletów jeszcze bardziej niż obecnie. Z przyjemnością ogłosimy nowe trasy do i z Polski. Obecnie prowadzimy w tej sprawie negocjacje z wieloma portami lotniczymi w całej Europie.

Dlaczego warto podróżować z Ryanair?

To proste – ponieważ jesteśmy najtańszą linią w Europie. Nasza średnia stawka za bilet wynosi 41 euro, podczas gdy easyJet, który jest na drugim miejscu, oferuje bilety średnio po 62 euro. Jesteśmy znani z jakości naszych usług. Ryanair to najbardziej punktualna linia lotnicza w Europie. Mamy też najniższy wskaźnik zagubionego bagażu w porównaniu do wszystkich innych linii lotniczych.

Jak przekonać Polaków by częściej podróżowali samolotem? Jak przekonać ich by wybrali właśnie Ryanair?

Wielokrotnie już to mówiłam – Polacy kochają tanie latanie. Tak samo zresztą jak inni obywatele Unii. Nie prowadzimy specjalnego rozróżnienia dla polskiego rynku, ponieważ nie uważamy, że Polacy pragną drogich biletów lotniczych, złej jakości serwisu na pokładzie, spóźnionych samolotów itd.

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 015

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie