Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Centralwings wyprowadza się z Okęcia

27 lipca 2006

Nowy Prezes Centralwings – Maciej Kwiatkowski – stawia sprawę jasno: trzeba ciąć koszty. Do tego stopnia, że chce spółkę wyprowadzić ze stolicy. Centralwings szuka miejsca na swoją bazę – chce się wynieść z lotniska Okęcie i znaleźć nowe lokum w jednym z portów regionalnych.

Be Sociable, Share!


— Chciałbym, by przeprowadzka nastąpiła jak najszybciej — mówi Maciej
Kwiatkowski, od trzech tygodni prezes Centralwings.
Dodaje, że komfortowym
rozwiązaniem byłoby znalezienie lokum na Mazowszu i bierze pod uwagę m.in. wciąż
pozostający w sferze planów Modlin.


Taniej, taniej, taniej
Ale to niejedyna rewolucyjna zmiana, jaka czeka
spółkę. Na horyzoncie są też zmiany w strategii. Cel główny—jak najszybsze
osiągnięcie rentowności prze cięcię kosztów.


— Rezygnujemy z latania na główne lotniska. Chcemy korzystać z tańszych
portów — wyjaśnia Maciej Kwiatkowski.


Dotychczas Centralwings korzystał jako jedyny tani przewoźnik z Terminalu na
Okęciu.


— Pierwszy krok to przenosiny do terminalu Etiuda. To dla nas na tyle istotna
pozycja kosztowa, że decyduje o rentowności firmy — mówi prezes Centralwings.


Od zimowego sezonu przewoźnik zacznie m.in. latać na podlondynskie lotnisko
Stansted — jedną z głównych baz Ryanaira. Do tej pory lądował na droższym
Gatwick.


— Na razie będziemy latać do obu portów. Wprzyszłości możliwa jest decyzja o
pozostaniu tylko na Stansted — tłumaczy Maciej Kwiatkowski.


Rozważyć wsparcie
Centralwings chce w rym roku przewieźć 1,32 min
pasażerów, z czego 805 rys. w połączeniach regularnych.


— Na koniec 2006 r. przychody Centralwings powinny zbliżyć się do 0,5 mld zł
— prognozuje Maciej Kwiatkowski.


Pytanie, kiedy firma bedzie zyskowna?
— To zależy od przyjętej strategii,
ale to wciąż nasz cel numer jeden — mówi szef przewoźnika.


Według pierwotnych planów spółka miała osiągnąć próg towności w 2008
r.
Nowy prezes przyznaje, że konieczne może być też podniesienie kapitału
spółki, który dziś wynosi 5 min zł.


Wąskie gardło
Centralwings na razie nie myśli o wycofywaniu się z operacji
czarterowych, choć nowy prezes LOT Krzysztof Kapis zapowiadał, trzeba poddać
analizie zasadno łączenia dwóch typów działalności w jednej spółce.


— To byłoby nieracjonalne. Jenak wraz z rozwojem firmy trasy czarterowe
możemy przekształcić w regularne, a biura turystyczne będą korzystać z bookingu
grupowego — wyjaśnia szef Centralwings.


Spółka odeszła od dokładnego planowania powiększania floty.
— Musimy
reagować elastycznie — tłumaczy Maciej Kwiatkowski.
Podkreśla jednak, że
Centralwings z Boeingów na pewno nie zrezygnuje.


Powoli brakuje pilotów. to w przyszłości może okazać się główną barierą w
rozwijaniu siatki połączeń – mówi szef spółki.



Źródło:

Be Sociable, Share!

Wizyt: 6 799

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie