Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

Centralwings rezygnuje z uruchomienia połączenia Kraków- Moskwa

27 grudnia 2006

Mimo że kierunki wschodnie wydają się bardzo atrakcyjne, a rozmowy dotyczące taniego połączenia Kraków-Moskwa prowadzone były bardzo pomyślnie, polski Centralwings niespodziewanie stracił zainteresowanie lataniem do rosyjskiej stolicy. Kraków miał być jedynym z kilku w Europie i jedynym polskim miastem połączonym z Moskwą tanimi liniami. Bilet w jedną stronę miał kosztować 300-700 zł. Na preferencyjne warunki dla tego połączenia zgodę dały już polskie i rosyjskie urzędy lotnictwa cywilnego.

Be Sociable, Share!


Polskim kontrahentem miał być Centralwings, z Rosji – czarterowy przewoźnik Aviakompania Atłant Sojusz. Lobbing w tej sprawie prowadził mer Moskwy Jurij Łużkow. Ze strony polskiej w rozmowy między przewoźnikami zaangażowały się władze Krakowa.

Ku zdziwieniu zarówno strony rosyjskiej, jak i polskiej, spółka-cóka LOT-u przestała być zainteresowana lataniem do Moskwy. Centralwings od początku deklarował, że widzi w rynku wschodnim duże szanse do rozwoju. Jest to jedyny przewoźnik uprawniony do taniego latania na wschód z terytorium Polski. Teraz natomiast władze linii uważają, że mimo potencjału rynków wschodnich, trzeba z nimi uważać, a podejmowanie teraz próby zdobycia wschodniego rynku lotniczego jest ryzykowne.

Przewoźnika nie przekonują ostatnie wiadomości o uznaniu przez amerykańskiego giganta touroperatorskiego Orbitz.com Krakowa za najmodniejsze miasto 2007 roku na świecie. Nie przemawia do niego też spodziewany napływ rosyjskich biznesmenów czy zakochanych w polskich Tatrach bogatych Rosjan. Według władz linii, ruch biznesowy nie byłby na tyle duży, by uruchomienie taniego połączenia się opłacało.

Nieoficjalnie mówi się jednak, że na swoją spółkę zależna naciskał LOT z obawy, że podróżujący zamiast drogimi samolotami z Warszawy do Moskwy będą latać tanimi z Krakowa.

Władze Krakowa jednak nie rezygnują z lobbingu. Będą się starały przekonać decydentów Centralwings, aby raz jeszcze przemyśleli swoje stanowisko w tej sprawie.

/KY/ na podstawie Gazety Wyborczej

Be Sociable, Share!

Wizyt: 6 865

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie