Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Air Berlin

Air Berlin zamawia dalekodystansowe, pasażerskie samoloty odrzutowe

13 sierpnia 2007

25 zamówień pewnych na przyjazny dla środowiska nowy model Boeinga Dreamliner.
Z okazji prezentacji nowego Boeinga 787, Joachim Hunold, szef Air Berlin (CEO) i Ulf Hüttmeyer, Dyrektor Finansowy (CFO) podpisali w sobotę (CET) w Seattle umowę w sprawie dostawy łącznie 50 dalekodystansowych, pasażerskich samolotów odrzutowych Boeinga.

Be Sociable, Share!


25 samolotów to zamówienia pewne, na zakup dalszych 25 odrzutowców ustalono opcje zakupu lub prawo pierwokupu. Dostawa ta ma nastąpić w latach 2013 – 2017. Jest to największe zamówienie, jakie otrzymał Boeing dotyczczas z Europy na swoje nowo rozwinięte Dreamlinery.

„Zamówieniem tym chcemy zapewnić Grupie Air Berlin na dłuższy czas zdolność do obsługi lotów dalekodystansowych”, wyjaśnił Joachim Hunold w niedzielę w Seattle. Hunold podkreślił, że w zamówieniu tym chodzi w pierwszej kolejności o przyszłą wymianę floty.


Cena katalogowa wiążącego zamówienia na 25 samolotów to 4 miliardy dolarów. Z uwagi na dużą skalę zlecenia Air Berlin otrzyma znaczny upust. Jednak dokładna cena zamówienia zostanie ustalona w trakcie poufnych negocjacji między stronami umowy. Dyrektor Finansowy Air Berlin, Ulf Hüttmeyer, powiedział, że wysokość należnych zaliczek obciąży przedsiębiorstwo „pośrednią kilkudziesięciomilionową kwotą” skumulowaną do 2011 r., przeznaczoną na środki płynne. Podstawowe finansowanie nastąpi dopiero od 2011 r. Decyzja dot. liczby samolotów przejętych ostatecznie na zasadzie leasingu lub kupna, ma być podjęta – w zależności od sytuacji rynkowej – każdorazowo na krótko przed ich dostawą. Już teraz jest duże zainteresowanie obsługą finansową ze strony banków i towarzystw leasingowych.


W dwusilnikowym samolocie Dreamliner, rozwiniętym w koncernie Boeinga od 2004 r., zostają zastosowane: nowa aerodynamika, lekkie materiały kompozytowe i szczególnie oszczędne zespoły napędowe. W porównaniu do tradycyjnych samolotów, na jedno miejsce siedzące da się zaoszczędzić 20% paliwa, a tym samym zmiejszy się odpowiednio emisja dwutlenku węgla (CO2). W czterech zamówionych przez Air Berlin wersjach samolotu 787-8 z 272 miejscami siedzącymi (z tego 30 miejsc w klasie biznes) zużycie paliwa na pasażera i na 100 km wynosi tylko 2,5 litra. Maksymalny zasięg samolotu to 15.200 kilometrów. Air Berlin ma wykorzystywać go przede wszystkim na dalekich dystansach.


Joachim Hunold: „Przez podjęcie decyzji zakupu Dreamlinerów przyczyniamy się istotnie do ochrony środowiska – poza wszelkimi teoretycznymi dyskusjami i bez żadnego ustawowego przymusu. Przemysł lotniczy dokumentuje ponownie, że ekonomicznie poprawne decyzje są także z ekologicznego punktu widzenia dobre”.


 


air-berlin.pl


/L/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 704

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie