Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

595 skarg od poszkodowanych klientów linii lotniczych

3 sierpnia 2006

Do końca lipca br. do Komisji Ochrony Praw Pasażerów (KOPP) działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego wpłynęło 595 skarg od poszkodowanych klientów linii lotniczych. Na mocy rozporządzenia Wspólnoty Europejskiej KOPP zajmuje się rozpatrywaniem skarg w przypadku odwołania lotu, znacznego opóźnienia lub odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu.

Be Sociable, Share!


Najwięcej skarg wpływających do KOPP dotyczy odwołania lotu – 264. Na znaczne opóźnienie lotu poskarżyło się 140 pasażerów, zaś na odmowę przyjęcia na pokład samolotu – 36.

Komisja Ochrony Praw Pasażerów udziela również pisemnych odpowiedzi na zapytania klientów linii lotniczych. Do końca lipca udzielono ich 155.


Dla porównania w 2005 r. do KOPP wpłynęło 231 skarg. 90 dotyczyło odwołania lotu, 66 znacznego opóźnienia, a 14 odmowy przyjęcia na pokład samolotu. Komisja zarejestrowała również 61 pisemnych zapytań o prawa pasażerów.


W sierpniu do wszystkich portów lotniczych w naszym kraju trafią ulotki i plakaty opracowane przez KOPP, zawierające kompleksowe informacje o prawach przysługujących pasażerom.


Można w nich znaleźć również informacje o sposobie złożenia skargi na przewoźnika do Prezesa ULC i KOPP wraz z wszelkimi danymi teleadresowymi.

/ULC/

Be Sociable, Share!

Wizyt: 5 787

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie