Europejski Informator Lotniczy
  • Szukaj


  • Opóźnienia na lotniskach

    Flight information is provided by FlightStats, and is subject to the FlightStats Terms of Use.
    <
  • Aktualności Eurocontrol


  • Polecamy TravelForum.pl

      No item elements found in rss feed.

Aktualności

10 urodziny strony easyJet.com

13 kwietnia 2007

10 lat od rewolucji w sprzedaży! easyJet obchodzi 10 rocznicę powstania strony internetowej! Strona internetowa easyJet.com, bardziej niż strony jakichkolwiek innych linii lotniczych, przyczyniła się do rewolucji w sprzedaży biletów w sieci. Już w poniedziałek, 16 kwietnia, easyJet.com obchodzi swoje 10 urodziny!

Be Sociable, Share!


Stworzona w kwietniu 1997 roku jako strona czysto informacyjna, rok później easyJet.com umożliwiła rezerwację pierwszego biletu. Do dziś za jej pośrednictwem easyJet sprzedał już 125 milionów miejsc, a każdego tygodnia stronę odwiedzają 3 miliony użytkowników.


 


98% biletów easyJet jest dziś rezerwowanych za pośrednictwem strony internetowej. Nieustannie wprowadzane innowacje pozwalają pasażerom zmieniać rezerwacje, zarządzać własnym kontem, wypożyczać samochody, rezerwować hotele – doskonale zastępując w tym tradycyjne telefoniczne biuro obsługi czy agentów podróży.


 


Pionierskie podejście easyJet do biznesu zaowocowało wieloma nowatorskimi produktami i usługami. easyJet jako pierwszy wprowadził:


 


-          sprzedaż biletów on-line (linia europejska)


-          zniżki na przejazdy grupowe rezerwowane on-line


-          zmiany rezerwacji czy nazwisk pasażerów on-line


-          zarządzanie rezerwacjami oraz możliwość zamówienia powtórnego przesłania potwierdzenia rezerwacji


-          darmowe zmiany rezerwacji w przypadku zakłóceń ruchu lotniczego


-          odprawę internetową (wśród tanich linii)


-          usługę „Ekspresowy Boarding” oferowaną za pośrednictwem Internetu


-          specjalne, internetowe oferty promocyjne


-          turystyczne usługi dodatkowe, oferowane we współpracy z partnerami (samochody, hotele)


-          podgląd cen biletów w dwutygodniowym kalendarzu, umożliwiający pasażerom elastyczny wybór najkorzystniejszych ofert


-          możliwość rezerwacji pakietów podróżnych (lot, ubezpieczenie, wynajęcie samochodu)


 


Strona easyJet.com, dostępna w 18 językach, wielokrotnie była notowana w pierwszej piątce największych sprzedawców internetowych w Wielkiej Brytanii, a także nosiła chlubny tytuł ulubionej strony podróżniczej Brytyjczyków (Hitwise). Dalsze innowacje na easyJet.com będą służyły ewolucji sektora e-commerce.


 


easyJet, chcąc wspólnie z pasażerami świętować 10 rocznicę powstania strony internetowej, przygotował wielką promocję. Dzięki niej od piątku 13 kwietnia do północy 17 kwietnia można będzie zarezerwować bilety na podróż między 25 kwietnia a 30 czerwca, nawet o 25% taniej. Do tej promocji przyłączają się również partnerzy easyJet, oferując wyjątkowo atrakcyjne ceny na hotele (pokoje już od 10 funtów) oraz bezpłatne podwyższenie klasy podróży pociągami Gatwick i Stansted Express.


 


Andy Harrison, Dyrektor Generalny easyJet powiedział:


 


„easyJet.com właściwie zrozumiał „ducha czasów”, dzięki czemu odgrywa znaczącą rolę w rozwoju Internetu. Od lat inne firmy i organizacje czerpią inspirację z przejrzystości                 i prostoty naszych rozwiązań internetowych. Wszystkiego Najlepszego easyJet.com!”


 


 


Kalendarium easyJet.com:


 


Kwiecień 1998         


Uruchomienie sprzedaży on-line, tańszej o 1£ od rezerwacji telefonicznej. Prezentacja koncepcji zniżek na rezerwacje przez Internet w celu zainteresowania klientów internetowym kanałem sprzedaży.


 


910 rezerwacji przez Internet w pierwszych dwóch miesiącach, 160 tysięcy po czterech miesiącach.


 


Marzec 1999


easyJet sprzedaje więcej biletów przez Internet, niż przez telefon. W lutym i marcu do biura obsługi klientów easyJet dzwoni 471 497 osób easyJet tym samym czasie strona easyJet.com notuje 766 384 gości.


 


Maj 1999               


W pierwszym roku działania strony easyJet.com linia przyjęła ponad 300 tysięcy rezerwacji za pośrednictwem Internetu, czyli 22% całkowitej liczby sprzedanych miejsc.


 


Lipiec 1999             


Miejsca z zimowego rozkładu lotów są w sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem Internetu.


 


Wrzesień 1999        


easyJet sprzedaje przez Internet ponad milion miejsc. Po raz pierwszy dostępna jest promocja skierowana wyłącznie do użytkowników Internetu.


 


Luty 2000              


easyJet przeprowadza internetową ankietę, dotyczącą propozycji wprowadzenia specjalnego podatku dla pasażerów linii lotniczych. 90% uczestników badania wolało, by stawka tego podatku była uzależniona od ceny biletu, nie była zaś stałą kwotą. easyJet przesyła wyniki tego badania do Ministerstwa Skarbu Wielkiej Brytanii.


 


Marzec 2000           


easyJet sprzedaje przez Internet ponad 2 miliony miejsc. Zniżka za rezerwację internetową zwiększa się do 2,5 funta za pojedynczy bilet – to największy rabat oferowany przez którąkolwiek z linii lotniczych.


 


Kwiecień 2000         


Bilety easyJet rezerwowane na dwa miesiące przed podróżą można kupić wyłącznie przez Internet. 


 


Maj 2000               


Przez Internet sprzedano 67% całkowitej liczby miejsc. easyJet staje się jednym z największych sprzedawców internetowych w Europie oraz pierwszym wśród linii lotniczych (tradycyjni przewoźnicy sprzedają w ten sposób zaledwie 5% biletów).


 


Czerwiec 2000        


Udostępnienie newslettera informacyjnego easyJet użytkownikom internetowym.


 


Wrzesień 2000        


4 miliony biletów sprzedanych przez Internet, czyli 85% sprzedaży tygodniowej.


 


Grudzień 2000         


Uruchomienie strony easyJet.com w języku hiszpańskim oraz kolejnych wersji językowych.


 


Luty 2001              


easyJet.com zdobywa nagrodę najlepszej jakości w rankingu systemu płatniczego Visa.


 


Maj 2001               


81% sprzedaży to rezerwacje dokonane przez Internet. easyJet.com wybrana przez czytelników Sudany Times najlepszą stroną dotyczącą podróży.


 


Czerwiec 2001        


Strona easyjwet.com wybrana najlepsza stroną dotyczącą podróży przez czytelników Gwardiana i Observera.


 


Lipiec 2001            


Sprzedaż internetowa sięga 10 milionów biletów.


 


Maj 2002               


88% miejsc sprzedanych przez Internet.


 


Maj 2003               


94% miejsc sprzedanych przez Internet.


 


Lipiec 2003             


easyJet udostępnia pionierską funkcję do zarządzania rezerwacjami przez Internet.


 


                 


Maj 2004               


96% miejsc sprzedanych przez Internet.


 


Grudzień 2004         


easyJet, wspólnie z Hotelopią, uruchamia serwis easyJethotels, udostępniający wyjątkowa atrakcyjne noclegi z gwarancją najniższej ceny.


 


Wrzesień 2005        


easyJet jest pierwszą linią lotniczą, oferującą w pakiecie regularne połączenia wraz z opcją ubezpieczenia i wynajmu samochodu (partnerstwo z Mondial i Europecar).


 


Strona easyJet.com zostaje odświeżona. Zawiera większą liczbę ofert partnerskich, gwarantujących zwiększenie dochodów z usług dodatkowych.


 


Wprowadzenie opcji rezerwacji grupowych, nawet do 40 osób w jednej rezerwacji.


                 


Luty 2006              


easyJet jest pierwszą dużą tanią linią lotniczą umożliwiająca odprawę za pośrednictwem Internetu.   


 


easyJet.com zdobywa nagrodę Qualiweb/Strategies w kategorii transport/turystyka.


 


Czerwic 2006          


W uznaniu za łatwość nawigacji, przejrzystość, funkcjonalność i efektywność oraz estetykę easyJet wygrywa tytuł najlepszej strony internetowej wśród linii lotniczych w konkursie Travelmole Web Awards.


 


Listopad 2006         


easyJet wprowadza usługę „Ekspresowy Boarding”, umożliwiającą pasażerom rezerwację pierwszeństwa w odprawie na samolot.


 


Styczeń 2007         


We współpracy z Microsoftem easyJet przygotowuje „easyJet desktop gadget” – integralny element nowej wersji systemu operacyjnego Windows Vista.


 


Marzec 2007           


easyjet zostaje uznany za jednego z pięciu największych sprzedawców internetowych w Wielkiej Brytanii (po Amazon, Argos, Tesco i Play.com) oraz wygrywa tytuł najlepszej linii lotniczej i najlepszej strony internetowej w kategorii podróż/transport, przyznawany w konkursie przez Hitwise.


 


 


/Luke/


 

Be Sociable, Share!

Wizyt: 6 835

Tagi:

Podobne wpisy

Komentarze

*

Przyloty Warszawa Okęcie